Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Feliz Navidad!

Det finns många olika sätt att säga God Jul på, ett sätt är de olika språk som man kan säga det på. Och eftersom jag pratar spanska som mitt sekundära språk så hälsar jag er alla God Jul = Feliz Navidad, på er!!

Jodå, idag är det alltså den 24 December vilket är ett fantastiskt datum, inte minst för alla som har längtat efter just denna unika dag. Massor med julsånger och julmusik spelas just nu på alla radio ute i världen och jag gillar det skarpt, speciellt den salvadoranska radiokanalen "Radio FM" där just nu bara julmusik spelas. Och det är gamla och klassiska julsånger som man hört i många många år, det är som en tradition för salvadoranerna och jag håller med om att det är en underbar musik. Det spelas allt från "ranchero" musik till "cumbia, merengue, salsa" och även den mycket populära [speciellt för ungdomarna i El Salvador] "Reggaeton", den nya så kallade "spanska reggae" som de uttrycker det så fint. Och det är helt underbart. Jag minns själv när jag var i EL Salvador, alla dessa propagandatruckar som åkte runt stadens gator, spelade musik för att helt enkelt fira julen som kommit. Och jag kan tänka mig att det är så fortfarande i El Salvador; Livlig musik överallt, folket som hälsar god jul på gatorna - allt är en fest!

I Sverige är allt lugnt! Och idag har det dessutom snöat, så det blir åtminstone en trevlig julstämning. Men nu kommer det tråkiga...
Jag är sjuk, har hemskt ont i magen och har tydligen blivit matförgiftad och kan inte fira julen som alla de andra. Jag måste ta det lugnt och ta min medicinering för att lugna ner min mage... Tänk att jag blev sjuk, precis när julafton skulle firas... Visst, jag kan fira den, men jag måste ta det lugnt... Så tråkigt...

Men, jag ville bara hälsa er God Jul!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0