Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [21 nov]

Hej på er igen.
Det är Eddie som skriver igen! Och som ni säker redan vet, så gillar jag att skriva. Och det är ju definitivt fredag idag, eller en "Udda fredag" och då är det ju naturligtvis FREDAGSPUB med Eddieman :D:D

Fortfarande november månad, och nu mina kära läsare har det ÄNTLIGEN SNÖAT, både igår och idag har det snöat och vägarna är präglade av fruset vatten så det är lite halt att gå på, och det syntes klart och tydligt när jag gick min vanliga rundtur denna fredags-eftermiddag.
Denna vecka har varit fullt med aktiviteter. I lördags som sagt var jag på det forum som jag pratade om förut tillsammans med några veteraner.
På måndagen var det möte med Olle Ytterberg tillsammans med några andra intresserade ungdomar som ville starta upp SSU igen eftersom det lades ner. Och nu tror vi alla att vi kan åter starta om SSU i Arboga och ja, vi alla var positiva till det.
Och senare till min överraskning träffade jag Ann-Britt från Vasa. Det var väldigt roligt, samtidigt som strömmen försvann. hahah xD

Tisdagen var det åter dags för Stockholm-runda igen och då var det demonstration på schemat. Där var det folk som demonstrerade om nuvarande läget i Regeringen, där några utav talarna tyckte att regeringen idag, agerar mycket dåligt och att det ska vara förändringar nu. Och nu tackade majoriteten ja till Lissabon-föredraget. Många var kritiska mot detta fördrag men de säger att Sverige ska bli mäktigare... Eller är det jag som har fel igen? Det känns så faktiskt...

Onsdagen var det möte igen med ABF-arna i Arboga och denna gång var det diskussion angående presidentvalet i USA och om Barack Obama, sedan en lång diskussion om krigshärjade Kongo i Afrika. Som vanligt kunde inte några komma till mötet, jämt är det så. Alltid någon borta i våra möten... Det börjar bli irriterande men åter igen ett nytt ansikte och det var en utbildad lärare i Svenska för gymnasiet. Vad hon hette och vart hon jobbade sa hon aldrig under sin presentation...

Igår torsdag var det Öppet Hus på Vasagymnasiet och där var det mycket folk och rektorn meddelade att det var rekord igen, många kom till öppet hus. Där träffade man bekanta, gamla vänner och lärare. Riktigt trevligt var det absolut!

OCh idag fredag, en ledig dag dessutom, Fredagspub också, så allt är väl som det ska, antagligen.
För er som vill ha lite musik och underhållning: Det är Jazz-jubileum på Stadskällaren idag [Jazzt-for-fun] med start klockan 19:30.

Inget tema för denna veckas fredagspub men mycket har ju sagts.
Men vi syns igen nästa vecka, eller tills jag själv ser er någonstans såklart eller skriver åter ett tidigt inlägg någongång under veckan som kommer. Ha en trevlig helg!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0