Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [17 okt]

Det var en fredag som passerade och då var det ju fredagspub med Eddieman.
Ursäkta det sena inlägget av Eddiemans Fredagspub men mycket viktiga saker gjordes under fredagen och hade inte tid till datorn och skrivandet.

Jag blev välkommen av Socialdemokraterna i Arboga i fredags och det var en mycket bra händelse.
Det är hårda tider just nu, väldigt hårda tider för mig och resten av oss som studerar. För er som jobbar, lycka till med ert arbete, det lär ni behöva men jag har det jobbigt. Usch...
Det är fortfarande oktober idag, [21 oktober] och jag vill passa på att gratulera Silvia som fyllde år i fredags, grattis i efterskott!

Idag tänkte jag diskutera om ämnet Beatbox
Jag har utövat, bearbetat och lyssnat på beatbox sedan år 2003 och fortsätter gärna med beatboxandet men i smyg. Jag vill inte göra det offentligt eftersom många ansåg att det var "samma tråkiga stil" och det var helt enkelt ointressant för de flesta och det sågs ju tydligt när jag sist beatboxade för det salvadoranska folket i Arboga Folkets Park år 2007.
Det var från och med den dagen som jag bestämde mig att jag inte skulle beatboxa offentligt längre.
Jag har sett på många andra beatboxare på internet världen över och finner inga andra än fransmannen Joseph som klart är bäst i världen på att beatboxa, efter legenden Razhel, som var Beatboxens kung officiellt.
Joseph's stil är random vilket betyder att han kör allt från "Wind Technique" till sina egna stilar.

Jag måste faktiskt erkänna, jag har det väldigt svårt att beatboxa idag eftersom jag måste konstant andas luft snabbare än normalt när jag beatboxar, vilket jag kunde kontrollera förr men det ser ut som om jag inte kan göra det så bra nu :S
Men med lite extra träning ska det nog inte vara något problem.
Jag hade också ämnet Beatboxing som rojektarbete i skolan kommer jag ihåg och jag skrev allt det jag kunde om beatboxings historia, beatboxens artister och rötter och annan information om beatboxing och jag har nu sammanställt allt i ett Word-Dokument, vilket jag tycker är mycket trevligt och för er som är intresserade så kan ni få ett exemplar.

Lite kort info om Eddiemans Fredagspub:
"Eddiemans fredagspub startades i samband med alla fester som hölls under början av året 2008. I mars 2008 startades projektet men det var som sagt i juni som fredagspuben togs på allvar. Meningen med Eddiemans Fredagspub är att jag sammanfattar veckan som gått med bilder, kommentarer och även ett blogginlägg med information och även ibland med humoristiska intryck."

Det var nog allt från förra veckans fredagspub men vi syns nu den 24 oktober, för då är det ännu en fredag ;)
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0