Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [24 - 25 apr]

Hej och mycket välkomna till Eddiemans blogg, och eftersom det är helg så är det ju definitivt en FREDAGSPUB!!!

Fredag har det varit en av mina absolut sämsta dagar någonsin eftersom man började jobba tidigt på morgonen... (5.44). Tjenare tänkte jag och frukosten var man tvungen att strunta i eftersom tiden bara rann iväg... Jag önskade vi hade kontroll över köket åtminstone i en timme men hela tiden är den "upptagen" och man kan då inte göra sin frukost eller lunch där...

Om ni inte visste det bor jag fortfarande i kära Arboga med min splittrande familj.
För min kära mor, har det gått ganska bra fakttiskt, hon lyckades fira Jennifers födelsedag, hon lyckades även baka några goda salvadoranska "Sandwiches" och det är ju en tradition. Alltid har hon gjort det till mina födelsedagar, dock kom denna överraskning mycket sent och det har ju sina orsaker och man kan kalla det en fattigdom med andra ord, yes... Det är mycket sorgligt att både min mamma och pappa, har gått igenom så mycket under dessa 20 år i Sverige. Men visst, det har hänt en massa positiva saker, det håller jag med om men alltid har man tänkt på pengar ja...

[En sjuk dröm som inte går att beskriva]
Efter förra inlägget så har jag drömt en rad olika negativa saker, bland annat att jag fick kritik av min egen familj för att de hade läst ett inlägg ur min blogg och de hotade mig, i min dröm. Jag var med andra ord, jagad av min familj i min dröm och det var absolut första gången på "jätte-länge" som jag haft en sådan hemsk dröm. Jag har alltid haft positiva drömmar eller för mestadels, inga drömmar alls. Men denna var lite märklig.

Jag har även klippt bort mitt krulliga och hemska frisyr och ersatt den med en mycket kortare version av den och det känns så j*vla bra...Speciellt med tanke på att det är sjukt jobbigt med tjock-krulligt-lockigt hår...

Lördag, idag med andra ord sticker EDDIEMAN till Köping för Läns-UKM kommer att äga rum där. Jag läste att det var ca 30 spelningar där som ska göra sina röster hörda och dagens gäst i UKM är Dogge Doggelito som ska hälsa oss välkomna.
Hmm, jag har ju tidigare sagt att jag slutade som beatboxare... Det har jag men eftersom jag gick vidare till Läns-UKM (Vilket var en överraskning) så bestämde jag mig för jag kanske inte får en annan chans, jag kan ju likcosm inte avbryta den för annars hade jag kanske fått dåliga rykten plus att tidningarna varit fullt med deras propaganda: Eddieman hit och dit.
Läste ni fredagens Arboga-Tidning? Jag var tydligen på bild där, enligt min far som blev förvånad på morgonen när han läste den.
Själv prenumererar jag inte på Arboga Tidning vilket känns dåligt... Men jag funderar starkt över det men för tillfället är jag en glad prenumerant för "Illustrerad Vetenskap".

Det är en tidig lördagsmorgon. Solen skiner, det är varmt och sjukdomarna sprider sig, inte minst för alla pollenallergiker. Själv har man stått ut ett ganska bra tag men ibland är det irriterande verkligen. Men som jag sagt till alla de andra; jag har ett "starkt immunförsvar" mot pollen. Därför är jag fortfarande frisk. (:

Nej, nu ska jag förbereda mig inför dagens UKM i Köping...
Ha det bra amigos :)

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0