Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"DARK EDDIE"

God kväll och välkomna till Eddies Fredagspub.. Eller Eddiemans Fredagspub som "han" vill ha det förtydligande.
Och ja, jag säger även Hej till er som läser hans blogg...

[Dark Eddie Presenterar sig]
Jodå, "Dark Eddie" heter jag som bloggar för er idag och kommer att göra det några fler gånger och berättar för er läsare om de okända kapitlen i Edisons "Book of Knowledge" som han uttrycker det så fint och ja, jag gillar det faktiskt.
Det jag tänkte ägna min dyrbara tid i Edisons blogg är detta med hans andra stora projekt: The Big Eddie Community.
Seriöst? Hur många är det som är med i den communityn?
Ingen aning men de två huvudpersonerna i denna community är honom själv och hans bror.
Jag kunde ha varit med om jag ville men han har ju inte frågat mig men nu när jag har chansen att uttrycka mina åsikter så kanske han "rekryterar mig in" i hans projektarbete.
Apropå projektarbete...
Det är tydligen ett grundämne i gymnasieskolorna för alla elever i Sverige, kanske i hela världen också? Men hursomhelst är det ett helt ONÖDIGT ämne. Eddie har berättat för mig om orättvisorna med lärarnas agerande inom det ämnet och jag vet hur det känns när en som jobbat så intensivt med ämnet, bara för ett simpelt Godkänt i ämnet och de andra som kanske hade mindre arbete som de utfört och fått toppbetyg i ämnet... Det är så himla orättvist! Grahhhh... Eddie säger även att det är lärarna som bestämmer betyget och ja, tyvärr är det så! Och fick man en lärare som är en perfektionist och vill ha med varenda förbannade detalj och information från källor som är pålitliga, då är det "Good Luck" för er och i detta fall fick Eddie en sån lärare...
Nej, jag vet ingenting om det, jag bara informerar det som Eddie sagt till mig. Och det var ju i sig, väldigt tråkigt att Eddie fick det betyg han fick men det kan ju även vara hans fel att han inte gjorde det i tid? Jag ska nog prata med honom angående det... Jag vet inte, kanske jag har fel? Men det är sällan jag har fel så...

[Magnetos: Vuela Vuela]
Parodier finns överallt, till och med i min egen stereo finns det parodier av mina favoritlåtar som man hörde när man var betydligt ung och en av mina stora och spanska favoritlåtar var när "Magneto" gjorde succé år 1990 med låten "Vuela Vuela" (Flyg din väg) ren översättning.
dag när jag startade radion hemma så råkade jag höra en fransk version av denna låt med "moderna" rytmer och instrument och jag tror det är "Techno" som vi snackar om med denna låt. Dessutom är det en kvinna som sjunger den så jag försökte leta efter musikvideon till denna låt och... Ja, jag vet inte vad jag ska säga men... Väldigt... Stort hus som hon har!!! Herregud, hon måste vara rik...
Musikvideon gillar jag inte, och värdet i låten har dem förstört definitivt... Dock gillar jag rytmen och tempot i musiken... Men allt annat är dåligt...
"Kate Ryan - Voyage Voyage" hette låten som jag snackade om och Kate Ryan är en stor artist främst i Nederländerna, Belgien och Frankrike. Men andra ord, hela världen eftersom den nu nått min egen stereo...
Jag läste lite i biografin och läste att det fanns en annan "Voyage Voyage" från 1986 så jag vet inte...
Men hursomhelst håller jag med spaniorerna: Vuela Vuela är mycket bättre med Magneto.

Jodå, musik är både min och Eddies passion och vi lyssnar mycket på musik och eftersom vi har samma musiksmak så brukar vi ändå aldrig bråka om musiken, han ger mig nya låtar och jag ger mina gamla som jag lyssnat färdigt på och han nöjer sig med sina gamla låtar.
Det vi satsat mest på är ju Heavy Metal eftersom det kom som en idé från Eddies bror Alexander och då försökte vi lyssna på heavy metal - musik och fick resultatet att 90% av alla heavy metal låtar som vi hade lyssnat på var ganska bra. Även en hel del Techno, Trance och Subway musik spelas nästan hela tiden. Och förståss har vi gamla klassiker såsom Pop, country, Flamenco.
Och självklart Latinamerikanska låtar och musikgenrer kan jag lyssna på.

Nej, nu har jag nog snackat för mycket. Men vi lär ju synas igen. Hahaha!

//DARK Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0