Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

En iskall onsdag

Godmorgon och mycket välkomna till min blogg! Det är jag som är Eddie.
Och tro mig, det är nu som det är riktigt kallt ute och det började lite sådär milt igår men idag har det gått till extremt kallt.
Vattnet har verkligen frusit sig till is och marken är hal att gå på och det är riktigt kallt ute. Jag var verkligen oförberedd för denna dag faktiskt eftersom jag av en ren slump, vaknade 4 på morgonen efter att hört ännu en ringsignal från Crash Bandicoot - spelen. Men musiken, ljudet och soundet är ju helt klassiskt för sådana "nördar" som jag då om jag nu själv ska kalla mig nörd för det är jag inte för vissa kan jag säga omedelbart...

[Förra årets blogginlägg]
Om ni redan märkt så har vi en meny till höger om denna blogg eller hur? Jag klickade mig in i arkivet för november 2008 och hittar en rad intressanta inlägg om hur jag tillbringade minda dagar hemma i Trädgårdsgatan och ett "trevligt" besök i Stockholm och en rad massa andra saker också hann jag med också men vad som är mycket intressant i det hela var att jag jobbade inte på den tiden. Jag satt nog hemma oftast och gjorde nytta på andra ställen men en "riktig" inkomst, det har jag nog aldrig haft och kommer nog inte att ha det under en längre period, om man nu ska studera till nästa höst, för det är nog planeringen som jag har, IN MIND!

Men hursomhelst så undersöker vi vidare in i min blogg och ser att jag fortfarande var medlem i Ungdomsfullmäktige i Arboga och det är mycket trevligt att få veta det, nu när man är så pass "gammal" att man inte längre får vara med och samarbeta.
Och att jag för första gången firade Halloween med mina kamrater och som vanligt fortsatte man även då att skriva om vad beatboxing är för något och hur den påverkat mitt liv.
Den har sina bra sidor men tyvärr har den alldeles för många dåliga sidor och det är ju så hemskt att jag faktiskt inte vill prata om beatboxing nu, jag har nog sagt mitt och ändrar inte på mig ett dugg.

[Fredagspub då och nu]
Förra året var "Eddiemans Fredgaspub" ett diskussionsforum kan man väl kalla det eller hur? Så är det vad jag förstår i min blogg när jag läser vidare i de lite äldre inläggen. Inte bara ett forum, ett "community" till och med.
Eddiemans Fredagspub startades egentligen som en bildagbok på deras hemsida där man kunde publicera bilder för varje dag som gick och kommentera bilderna dessutom men idag är den konceptet mindre värt eftersom bilddagboken är nu präglat med en massa tonåringar, barn och undomar som publicerar oftast mycket vågade bilder på sig själva där de egentligen inte förstår att de faktiskt sakta men säkert "förstör" deras identitet och sätt att vara människa. Därför är jag sällan inne där.
Jag gillar inte bilddagboken längre, förr var den så pass bra att man var inne där hela tiden, idag är den dålig, på grund av det som jag nämnde nyss. 

Idag är Eddiemans Fredagspub ett projekt som jag har sagt till de flesta och en blogg förståss, min blogg där alla kan läsa. Och den är mer formellt skrivet än förra året faktiskt. Då fanns inga verktyg där man kunde redigera lite hursomhelst på sina bloggar, idag kan man skriva texten mer formellt. Och dessutom delar jag mina texter i stycken och det kanske jag inte gjorde så ofta som förra året och underrubriker fanns inte förr i mina inlägg.
Idag är den mycket mer avancerad och jag tackar verkligen tjänsten Blogg Esse AB och alla därute i Blogg.se communityn för att jag får blogga här.

[Datorer, spelkonsoler förr & nu och Anti-Virus]
Och även förra året hann jag med några artiklar angående datorer, virus och spionprogram, idag finns det inte så mycket att säga men när det finns information så kommer jag med uppdateringar.
Mestadles handlade det bara om hur många (oftast) konstiga saker som ibland dyker upp i rutan, speciellt anländer de på äldre datorer och anledningen kan nog vara på grund av att äldre datorer är sämre utrustade än dagens datorer och dåvarande program hade inte tillräckligt med skydd och förr kunde ett litet virus som idag är ett så kallat spionprogram, sabotera en svag hårddisk på ungefär 10gb.
Vår första dator var en Microsoft Windows 3.1. Otroligt eller hur? Och att jag minns detta är på grund av de unika spelen som fanns installerade på datorn såsom "Ballon Shooter" och andra trevliga Tetris-liknande spel och det där kallar jag klassiskt.

Och jag har ett minne att någon familj som jag vet inte vad de heter idag, hade en Atari 2600 där de spelade otroligt gamla spel för TV:n. Jag minns den där boxen som delvis var gjord i trä, inte 100% men coolt att det skapades. Grafiken var så primitivt, och figurerna representerade väldigt lite av vad de egentligen såg ut och oftast var man tvungen att använda fantasin för att representera vad de egentligen är och det kallar jag klassiskt!. Men ljudet på den tiden var hur grymt som helst! Det lät precis som sådana små "Chip-spel med 999 spel i ett" simulator som liknade en Game Boy faktiskt, fast som en box som man kunde koppla den till tv:n. Det kallar jag klassiskt.
Den första Atari 2600 kom ut i oktober 1977 (Atari Inc.) och det kallar jag verkligen gammalt!

Sen minns vi den ultra-klassiska Nintendo Entertainment System (NES) eller bara Nintendo-konsolen som idag är
extremt svårt att finna eftersom det nu är samlarobjekt, precis som de äldre konsollerna och spelen.
Och så vidare...

[Äntligen lite vila]
Efter snart 3 tuffa veckor är äntligen pappa klar med både flytten och flyttstädet, tack vare lite hjälp från oss såklart.
Det tråkiga var att Saul, min farbror, insjuknade rejält och ligger just nu på sjukhus efter det att han "hostat" sönder lungorna. Usch så hemskt, jag hoppas att han klarar sig och kryar på sig och tack för hjälpen, det var verkligen värt guld.

Annars var flytten en av de värsta på flera år, herregud, jag har aldrig varit så hemskt trött i hela mitt liv efter den där flytten och så hemskt många saker pappa hade samlat till sig under alla åren på Trädgårdsgatan. Men i söndags som sagt, vart det klart, och alla vart väldigt nöjda tror jag.

Och med det så avslutar jag för idag men vi syns nu på fredag för då är det ju Eddiemans Fredagspub!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: D.Eddie

Det är bra att du definerar ordet "trevligt" eftersom du själv vet vad jag menade med det eller hur?

BTW Tjenare Eddie!!! Det var ett jävla bra tag sen!

2009-12-02 @ 15:06:57
Postat av: Eddie

Det är också trevligt att du gör en chockande comeback D.Eddie. Och tack för att du kommenterade inlägget.

Jo jag vet att du har varit kritisk för att jag "råkade" besöka Stockholm med ett gäng och du dessutom sade att jag inte lärde mig något alls.

För att vara ärlig, det var inte helt min stil det tyvärr.

2009-12-04 @ 09:06:25
URL: http://bigeddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0