Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [13 feb]

Godmorgon kära läsare och välkomna till Eddiemans Fredagspub.
Idag är det den 13 februari. Vi har lämnat våra gamla, trista och hemska minnen från januari och börjat med februari. Februari läste jag någonstans, att det är vintermånad och det kan ju stämma eller hur? Med tanke på hur mycket snö som kommit. Och snön har hållit sig, vilket är skönt på något sätt.

Jadu, fredagen den 13 är det också som bonus för denna dag. Och jag vet tyvärr inte vad jag ska tro. Min käre vän Tomas insisterar att det är en turdag eftersom han läst artiklar om det och att människor för 600 år sedan, gjorde kampanjer för denna dag; att det är en turdag.
Men medan andra utav dagens artiklar, säger att det är en otursdag. Så vad ska man tro på egentligen? Om man tror "så" så kanske man får kritik och kanske man tror på det "andra sättet" så får man en smäll eller nått sånt... Nej... Nog med det...

Något mycket märkligt hände i onsdags... Min monitor till datorn gick sönder! Först så luktade det rök i rummet, sedan sprängdes innerdelarna i monitorn vilket resuterade i att monitorn gick inte att använda efteråt. SJUKT! Jag hade precis beställt något mycket trevligt och sedan går monitorn bara av. Jag frågar brorsan om hjälp och säger att delarna av monitorn "smältes" sönder av värmen. Men herregud, mitt rum är "svinkallt" så hur kunde detta ske? Han svarade mig genom att säga "Det är en gammal Monitor!" Iförsig, det är en mycket gammal monitor, typ en från 1996 och det är gamla saker det, fast ännu unika... Eller ja, den är inte unik längre... Den gick ju sönder från inifrån så...
Nu väntar jag på den nya som jag beställde, samma dag efter den "tragiska" händelsen. Så nu vet ni nog varför jag är "Offline".

På tal om offline...
Jag har skaffat en helt splitterny mobiltelefon! Haha, jag kommer att sakna Ericsson, men nu har Nokia tagit över! Telefonnummer får ni om ett par dagar, eller mindre eftersom jag inte "administrerat" den ännu.
Den gamla Sony Ericsson gav jag som en gåva till min far eftersom han behövde en, så varför inte? Han får även kortet med så det gamla nummret [0733545583] tillhör 'Edison Henriquez SENIOR'. Inte jag som även kallas för junior, eller ja, inte nu längre. Nu kallas jag ju för Eddie. Hahahahaha!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0