Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Updating...

God eftermiddag och välkomna till Eddiemans blogg! Eller som jag kallar den för; Eddiemans Fredagspub!
Precis, eftersom jag inte har en officiell hemsida, vilket jag önskade, så får denna blogg förbli min "Hemsida".
Jag har försökt att designa min blogg med hjälp av den kunskap jag fick från Webbdesign-kursen på Vasagymnasiet i Arboga. Men det har inte gått så bra... Och vad var det man lärde sig där? Jadu, we may never know... Läraren sade alltid att vi skulle plugga via en hemsida och få inspiration där, vilket jag nu fick. Det är en hemsida där man verkligen lär sig använda program såsom Photoshop, Dreamweaver och det fantastiska programmet; Notepad, eller som vi kallar den idag för Anteckningsprogrammet; Anteckningar. Man kan ju använda sig utav kommandotolken, men det är ju iförsig för avancerade typer som behärskar sådan teknik bättre.
Min bror är ju expert på sådant och jag kan inte förstå ett dugg vad det är för koder som han skriver in i tolken, sedan öppnas automatiskt ett annat program där han har 100% kontroll.

För ett par månader sedan ville någon från mina kontakter, också lära sig hur man använder sig utav kommandotolken för att sedan "uttnyttja" dess resurser genom att gå in på en annan sida och få kontroll på lösenord och andra saker som tillhör hemsidan... Detta låter lite kriminellt tänkte jag i huvudet men vi får se hur det gick. Chockande nog fick denne person tag på min dators IP adress. [IP står för Internet Protokoll] och som resultat skickades det automatiskt bilder via Messenger-klienten till min dator. Lyckligtvis skickades inte mina bilder över till personens dator för hade den gjort det hade jag varit sur och väldigt... arg. Men resultatet var inte det denne person ville ha så det slutade med att personen gav upp med testet. Testet kan man med andra ord kalla det att "Hacka". Det var en skrämmande tanke men en enorm tur att personen gav upp med testet... Jag var faktiskt ganska rädd...
Och nej, jag är inte en "datanörd" Jag anser att jag saknar nog mycket kunskap om datorns funktioner och program, även om jag gillar att använda alla datorns funktioner och program, såsom word, powerpoint eller... p...p...Paint.
Och jag är definitivt inte en "spelnörd" heller för herregud! Hur många spel äger jag? 4st bara!

Jag har tidigare nämnt om detta med UKM [Ung Kultur Mötts] och vips! Igår gjorde jag min anmälan och jag hoppas de fick min anmälan. Så thats it, den 28 mars är det återigen UKM i Arboga, på plats i medborgarhuset, enligt deras hemsida. Jag kommer att berätta senare vad det är jag kommer att göra på scenen. Ni kan ju gissa eller?

Helgens [förra] aktiviteter var jag tvungen att ställa in eftersom mass-förkylningsviruset har återigen gjort intrång och jag ber om ursäkt om jag inte kunde komma på bokade evenemang.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0