Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"The Cursed View"

Godmorgon kära läsare, och välkomna till Eddiemans Fredagspub!
Idag tänkte jag diskutera lite om det som hände mig för ett par dagar sedan... Detta kanske är lite tråkigt för unga läsare men det är precis om er jag pratar om, ungdomarnas "agerande" idag.
För några dagar sedan, ute på min dagliga rundtur, kom det oväntat nog, en ung tjej som frågade mig om jag kunde köpa ut några cigaretter och det extra tillägget "Gärna alkohol om det går". Jag frågade förståss henne hur gammal hon var och till min chock sade hon 14.
Självklart sade jag nej omedelbart till henne, herregud! OFTA EN TJEJ PÅ 14 ÅR RÖKER OCH DRICKER samtidigt?!?!?

Visst, jag har sett andra ungdomar, med samma ålder till och med, röka och annat som får deras hälsa att degradera sakta men säkert, men aldrig dricka alkohol... Eller det kanske var bara en myt, jag vet inte...
Detta är inte bra, definitivt inte bra för en ungdom, att degradera sin hälsa på det sättet och det får mig samtidigt att fundera, vad är det dem lär sig i skolan egentligen?
På min tid, var det alltid hälso-tema-dagar som var privilegium och alltd hade de visat om vad rökning, alkohol och annat farligt, gör med kroppen, om man tar sådana ämnen regelbundet... Och det var, och kommer att alltid vara, äckligt att veta om det... Men vad hände sen? Jo, det som lärdes ut "injicerades" i hjärnan på ungdomarna en period men sedan efter ett par dagar har det redan glömt bort det som lärdes ut... Skrämmande eller hur? Rökning, det är en äcklig vana...

Jag kan förstå äldre människor som gör det, men en ungdom? NEJ!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0