Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [3 juli]

Hej och välkommen till min blogg; Eddiemans Fredagspub.
Idag är det en fuktig men också molnig fredag och jag lovar er mina damer och herrar, det har varit fruktansvärt fint väder dessa två veckor som gått nu.
Och jag har verkligen slitit hårt samtidigt som det har varit fint väder ute med fuktig luft som belöning i det hela.
Och det resulterade i att i tisdags så var jag hemma, sjuk med kraftig huvudvärk.
Mina kinder var röda och det betydde också att jag "brann" inuti mig och det kunde ha orsakat huvudvärken.
Men jag kunde jobba igen på onsdagen och alla i enheten var glada att jag kunde komma för det finns så lite personal i enheten eftersom många nu har semester.

Men just nu är det fredag och det är fortfarande morgon för mig och vet ni, jag svettas ihjäl mig här just nu i datasalen som de har.
Alla fönstren är stängda och det är ju sjukt varmt som helst.
Datorerna och hårddiskarna "alstrar" en massa värme som bonus för sommarens heta värme och det gör ju att jag inte kan koncentrera mig...
Och de förvarnade mig redan när jag kom dit att det var nära att kalla in mig eftersom vissa personer i städ-teamet, kom försenat på grund av "jag försov mig" vilket är rena katastrofen för oss alla.
Nej jag försov mig inte, det var just hon av okända anledningar som försov sig och det hade inte varit kul att städa på en dag som inte ens jag är beordrad att städa på.
Men en enorm tur att de inte ringde mig trotts allt, annars hade jag varit tvungen att slita mig på en fredag där jag slutar 12 istället för 16.00... Och det hade inte varit kul nej...

[Facebook]
Facebook är en fantastisk kommunikationspryl... Som egentligen startades av universitetsungdomar i USA för dem själva men det har tydligen varit så populärt att det spritt sig över hela världen.
Nu har även Bärgslagsbladet, Arboga Tidning, också gjort som vi andra, att starta ett konto på Facebook där de berättar om deras nya sätt att få in KAK-bor med information i regionen.
Och även en två-sidig artikel om Facebook gjorde de som man kunde läsa nu i veckan vilket jag tycker är fantastiskt.
Även Magazin 24 gjorde samma sak och där kan man läsa om nyheterna i nyhetsfödet på Facebook om man är medlem såklart.
Det jag funderade på var att skapa en "fansidig" sida om "Eddiemans Fredagspub" där användarna kan höra och lyssna på mina shows varje fredag med mina gäster; Mario Ramirez, Sense the Reporter och Eddie Henriquez.
Jag skapade en grupp igår men kom fram till att grupper inte kan ta emot ljudinspelaren men däremot kan "Fansidan" göra det.
Så om ni hittar "Eddiemans Fredagspub" på Facebook, så är det mitt lilla projekt där.

[Eventen]
Vi fortsätter senare under helgen med de olika eventen som ägde rum i juni där jag, Eddieman, var med och underhöll publiken som såg mig.
Men det kommer senare som sagt.

Men alla de event som jag var med i hade någonting gemensamt; Ensamheten och Solo.

[Eddieman Undersöker]
Varför kör jag detta själv? Brukar jag ibland fråga mig och jag svarar alltig mig själv med detta svar: för min bror vill inte vara med.
Hade han varit med och stöttat mig, supportat mig, beatboxat med mig, hjälpte till med mig så hade jag och även han som bonus, varit bäst just nu...
Men eftersom jag kört solo i snart 3 års tid så har publiken "oftast" frågat mig varför jag inte kan utveckla det lite mer...
Men hur "utvecklat" vill de att det ska vara då?
Då brukar de alltid jämföra med andra beatboxare i världen som är bättre än mig om med stilen "If Your Mother Only Knew" med Razhel som beatboxare.
Men de får alltid samma svar: Det är svårt att samtidigt prata och beatboxa under en inspelning och man måste dessutom kontrollera andingen och är det torrt i munnen så är det helt kört...
Jag vet hur det känns att inte få i sig vätska när man beatboxar i minst en kvart under en inspelning. Och med en torr mun så hörs det inte mycket mer än att det försämrar beatboxandet extremt.
Så var det under repetitionen i Arboga Ungdomskarnevalen tidigare i juni 2009 där jag av bristande kunskaper, glömt att hämta en vattenflaska där jag kunde få i mig något att dricka samtidigt som jag släcker min törst men det blev inte så under repetitionen. Men en sådan enorm tur att det bara var två eller tre personer som såg detta och med det så kände jag mig ganska lugn.
Men det gick bättre senare.

Men det finns en sak som gör mig fundersam och lite arg...
Många ungdomar blandar ihop "Listen to The Beatbox" stilen med deras idiotiska förslag "Pissa på Katten".
Första gången jag hörde detta av en alkoholiserad person ute på gatan en mörk kväll så blev jag mycket fundersam och förstod honom inte. Men sedan när han försökte illustrera det förslaget med att beatboxa själv så förstod jag genast vad han menade.
Men hur kan "Pissa på katten" förslaget, på något allvar, likna stilen "Listen to The Beatbox"?? Hur?
Men eftersom han var berusad så brydde jag mig inte om detta och stack min väg för det var ju lite skrämmande att få veta att de gör narr av mitt beatboxande.
Fast jag vet att det inte är många just nu eftersom när jag beatboxade för studenterna på deras studentmiddag blev det genast andra miner och Frederico el Primero sa ju till mig att "You have changed" och det har jag ju eftersom jag kommer alltid på nya "Beatbox-stilar" på en spelning.
Alla gillade det jag gjorde och jag var ganska nöjd och tackar återigen Vasagymnasiet och Elevrådet där för deras fina insats och Martin Andersson för allt.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0