Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"Första dagen på min semester"

Godkväll och mycket välkomna till min blogg Eddiemans Fredagspub.

Under veckan som gått har det hänt en rad massa saker. Bland annat så lyckades man uppträda för Arboga igen och det var längesen jag gjorde det solo.
Men mer om den händelsen får ni senare idag.

[La Familia]
Som rubriken lyder så var det första dagen på mitt EXTREMT korta semester idag.
Dagen började med en ganska sen frukost och sedan for man ute på en promendad och till min överraskning regnade det också vilket var ett plus eftersom jag älskar regnet.
Efter promenaden for man åter igen hemmåt och softade tills det återigen hörs bråk i bakgrunden så jag stänger av min MP3 spelare och får höra att min lilla syster och min far är osams över att en radio och bandspelare var på hela dagen idag. Iförsig så ska den vara avstängd men i detta fall var den inte det och det var min systers uppgift att stänga av den. Men bråket fortsatte vidare till mig och jag får veta till min förskräckelse att jag är otacksam över det hela och som straff för denna händelse tilläts jag inte användning av vissa saker i hemmet och Internet i det fallet var inkluderad i straffet. Och eftersom jag försökte få honom att jag inte är otacksam bröt han helt plötsligt av alla kablar och sade att han inte brydde sig längre om det och varnade mig att JAG skulle vara försiktig i framtiden...
"Egentligen, försiktig över vaddå?" - tänkte jag hela tiden i mitt huvud och kom senare på tanken att det mina syskon gör i hemmet, enligt den undersökning jag gjorde tidigare, förs det negativa automatiskt till mig. Jag har ingen rätt till någonting med andra ord var det jag kom fram till det beslutet.
Men det är ju fel så jag avbröt den tankeställningen och försökte lösa problemet genom att ge min lilla syster den klocka som jag lovat henne att ge, så att hon kan administrera sin tid i framtiden när hon nu avancerar sig till årskurs fem i grundskolan.
Så att åtminstone radion håller sig AVSTÄNGD under hela dagen som går. För tyvärr var den på hela dagen, fast jag inte hade någon aning att den var på. Och det var i första hand, inte jag som startade radion.
Jaja, men det blev åtminstone löst och jag kan åter använda mina resurser i fred. Och därför mina damer och herrar, kan jag äntligen blogga i fred utan några som helst baktankar... Eller ja, åtminstone idag blev det inte så bra men jag hoppas inget bråk förekommer inom min familj imorgon eller i framtiden för jag vill helst slippa tjata på en sak, som inte ens jag var i närheten över.

[Övrigt]
För övrigt känns det fel att blogga om sin familj... Jag får skuldkänslor över det men jag ska fortsätta blogga, men inte så ofta över min familj för det har gått nu över gränsen med så mycket bråk, tjat och vi är mycket oense över många saker.

Nu ska jag blogga om Beatboxen igen.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0