Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Sista dagen på min semester med mera...

Hej och mycket välkomna till min blogg; Eddiemans Fredagspub.
Idag är det en trevlig söndagskväll. Jag är helt slut i kroppen efter så många unika aktivitet som har ägts rum...
Och därav, som bonus, slut på min extremt korta semester sedan är det "reality" som gäller nu igen. Och ja, jag skriver med ett sarkastiskt uttryck eftersom AME, är något som jag verkligen INTE rekommenderar.
Så tråkigt att det blev just såhär men vad ska man göra när ens skola inte svarar på mina rop?
Ett val är ett val som inte går att ändra på och nya vänner fick jag, eller fick jag det verkligen?
Som jag kanske sade när jag startade denna blogg, att jag kanske inte har vänner men jag har compadres! Tyvärr träffar man inte alla och det är ju verkligen synd.
Och för att vara mycket ärlig, jag saknar skoltiden...
Det säger nog alla, förutom de som studerar fortfarande ja... Och de har det just så bra...

Det var nog fel att säga förr, att man hatade skolan. För skolan hatade man inte, det var lärarna som man hatade, enligt min aspekt.
Inte alla dock! Men det fanns sådana lärare som var hur irriterande och SVÅRBEGRIPLIGA som helst. Sånna lärare hatar jag...
Ett misstag som jag aldrig kommer att förlåta mig själv var att lära sig Franska.
Det gick som flyt från början men åt skogen vid dem sista dagarna att jag var tvungen att avbryta lärandet. Och det var just för att det var svårt att förstå språket och extremt svårt att förstå vad läraren undervisade.
Jag försökte men det gick inte.
Men det finns ju folk som säger; Varför valde du inte spanska??
Jag ville egentligen från början, fortsätta men spanska-undervisningen men eftersom det alltid fanns ett annat val; modersmål: Spanska, plus lärare från Chile som bara lärde oss det Chilenska språket, då tänkte jag att det var helt onödigt att lära sig ytterligare spanska från Spanien. Jag lydde alltså min far; lär dig ett nytt språk.
Det gick! Men inte länge... Och det var ett dumt val... Extremt dumt val... Jag kommer aldrig ens att  kommunicera med någon på franska... Jag tar vara på mina kunskaper inom engelskan och spanskan. Men ffs, inte franska...
Men det var inte det som jag ville diskutera om...

Dessa två veckor gick för fort tycker jag...
Jag önskade jag kunde få mer men hade jag nog överklagat hade jag säkert fått sparken från enheten.
Och de är ju så korrupt... Det går ju ffs inte ens att samarbeta där för gör man det får man klagomål från minst två håll.
Och jag säger hej då till vår granne, dit kommer jag ALDRIG mer. Glöm bort mig helt.
Andra har tur, jag har ingen tur... Inte än i alla fall...
Men positivt; MIN TID KOMMER SNART!!!
Man ska alltid tänka positivt, ahahahaha, det påminner mig om nörden som förstör hela sin dator bara för att "Unreal Tournament" inte startade på hans PC. Ahaahahahaha!

Haha, jag är lättroad. Det vet väl nog alla som känner mig eller hur?
Mer info om de olika eventen får ni inom kort...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0