Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Anti-Virus VI

Godmorgon och välkomna till Eddiemans blogg!
Idag är det en solig tisdagsmorgon eller hur? Vädret har blivit ganska spännande och mycket mycket trevligare! Och det är ju fortfarande mars och det betyder att våren är här. Eller ja, för mig, som jag skrev igår, introducerade våren sig i söndags.


Detta inlägg kommer att handla om Anti-Virus igen. Och det är bra eftersom jag fått många intressanta händelser i min logg...
För det första finns det fortfarande kontakter som skickar mig länkar till en annan sida. Jag ignorerade den förfrågan och tänkte också på hur det kommer sig att "de infekterade" skickar en massa länkar till en.
Det är helt enkelt ett simpelt virus som finns i nästan alla datorer. Och de gör så helt enkelt för att kunna sprida viruset till andra datorer. Men det gäller förståss att agera. När kontakten skickar dig en länk, försök att skriva något som jag gjorde; "ett nej" så blir ju ändå kontakten förvarnad när han/hon loggar in i det kontot senare. Sedan gäller det att rensa datorn från virus och andra skadliga programvaror.
Och nu till den viktigaste punkten i det hela: Vilket Anti-Virus program jag använder mig?
Jag använder mig utav Kaspersky Anti-Virus 2009. Ett kraftfullt Anti-Virus program. Rekommenderas starkt!

Jag fortsätter med undersökningen senare idag.
Annars får ni ha det så bra denna tisdag!
Surfa säkert!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0