Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Intervjun: "The Eddie" II

[Intervjun #två]
Edison
Detta är "Eddie" [19]
Han heter egentligen - José Edison Henriquez Ramirez, men är namnet för svårt att uttala så får ni gärna kalla honom för "Eddie".
Som de flesta profiler som finns därute som beskriver honom, så är han fortfarande glad, nöjd och optimistisk. Är alltid på bra humör och skrattar för det mesta. De vet väl alla som känner honom eller hur?

Detta är ännu en intervju om dig Eddie.
Hur känner du efter ditt beslut tidigare om beatboxing?

- Som jag sa, ett beslut är ett beslut och jag tänker inte ändra på det som jag gjort flera gånger tidigare.

Och med det menar du helt?...
- Precis, jag är trött på samma visa hela tiden och sedan får man dåligt publikstöd, nej det orkar jag med inte nu.

Om jag säger såhär, hur många lyckade "spelningar" har du haft med din bror?
- Med brorsan? Vi har helt enkelt haft 2 lyckade spelningar varav en gick så dåligt att det kom knappt någon publik.

Och vad tycker du om dina "solo" spelningar?
- Jag tyckte att alla mina "solo" spelningar var bra men det var som sagt publiken som sade emot. För att vara ärlig, det gick bra att beatboxa lokalt och vid privata "fester och högtider" men när det gäller officiellt så gick det dåligt.

Och varför gick det dåligt?
- Jag behövde hjälp. Min bror var den ende som kunde hjälpa mig men efter hans "phobia" attityd så gick det inte längre. Jag frågade efter hans hjälp i snart 3 år nu utan resultat. Men nu orkar jag inte, jag måste sluta.

Men dina andra vänner från tidigare kända ALB? Vad hände med dem?
- Det gick faktiskt bättre för dem. Men aldrig har jag eller min bror fått support från dem. De är just dem som jag kallar för egoister i min blogg och jag bryr mig inte vad de säger eller tycker om mig eftersom de redan glömt eller har helt enkelt inte brytt sig om vad jag skriver här...

Som rivaler?
- Kalla det vad du vill, hursomhelst hoppas jag det går bra för dem och att de kan få min hjälp om de verkligen vill ha min hjälp, eller om de någonsin vill ha min hjälp, annars kan de helt enkelt strunta i mig.

Du låter väldigt negativt mot dem eller hur?
- Såklart jag låter extremt negativt mot dem! Vad har dem gjort för mig när de har totalt-ignorerat mig tidigare! Herregud, jag ville vara med på deras spelningar, jag ville höras och synas när de var på toppen och när de spelade in deras låtar men vad gjorde dem? De ignorerade mig helt enkelt och satte dit en ersättare där på den platsen istället för mig vilket var mycket kränkande enligt mig...

Uttjatighet är det som du beskriver i din blogg, en av de största orsakerna till att du slutar som beatboxare. Någon kommentar om det?
- Ja men tänk dig... Personer som tjatar på dig i evigheter, 3 år nu för att vara exakt, om samma saker hela tiden... De tjatar på en om att man måste göra det och det andra hela tiden vilket är väldigt frustrerande.

Beatboxing?
- Ja, det är fortfarande beatboxing vi snackar om... Jag hatar seriöst, när någon kommer till mig och säger; får jag höra dig beatboxa. Och när jag säger att jag inte vill så fortsätter dem hela tiden tills de får nog och drar sig tillbaka. Och jag hatar det, jag hatar när folk frågar mig om samma sak hela tiden. Jag kan inte mer, jag orkar inte mer och jag vill inte mer, det får vara nog.

Och du sa ju för ett par veckor sedan att du skulle göra en comeback?
- Ja, och jag ångrar mig fullständigt att jag ansökte om det. Till en början kände jag positivt till det hela. Men efter många händelser och saker som inträffat under den perioden så sade det stopp. Men jag ställer gärna upp som en arrangör till den "festivalen" så att säga och hjälper glatt till med något om de vill.

Men är du glad för att du utövat Beatboxing?
- Oh ja, det är jag glad för! Utan beatbox-upplevelsen så hade jag aldrig vetat om beatbox, aldrig skapat de unika klippen, ljud och alla de "låtar" som jag skapade och jag hade aldrig skapat Projektarbetet och Eddiemans Fredagspub utan beatboxing. Så det är väl positivt.

Vet alla att du har slutat?
- Som sagt, de som läser min blogg vet ju redan det förmodlingen. Men det finns fortfarande folk som inte vet det och de ska få veta mitt svar till deras frågor om beatboxing.

Blir det någon "Tribute"?
- Nej, men det var nära att bli en tribute för studenterna den 13 mars. Men tyvärr accepterade de inte studenternas förfrågan och då blev det en rejäl miss och jag kände mig både ledsen och arg. Och en tribute för att jag slutat? Glöm det! Jag gör inget sånt längre!

Men du lyckades beatboxa med Vasagymnasiets rektor för studenterna 2007.
- Japp och det är en av mina bästa "Tributes" jag någonsin har gjort. Jag och rektorn lyckades göra samma sak två gånger. Men den bästa var för studenterna såklart och de tackade mig verkligen för det och det är jag extremt glad över att åtminstone de visade respekt för mig och rektorn.

Okej Edison, jag tackar för denna intervju.

//Eddie - The Interview*******

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0