Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Uppdateringar

Wow, överallt ser jag stora förändringar. Arboga är sig inte likt längre. Allt har definitivt förändrat sig, på ETT år.

Till exempel Vasagymnasiet.
En mycket bra Gymnasieskola, jag älskade skolan, dock gillade jag inte vissa kurser som man fick efter ett "osäkert" val som man gjorde i början av år 2006.
Sedan kom V.I.P profilen för Samhällsprogrammet i början av år 2006 med rektorn i spetsen och med andra profiler för Vasagymnasiet och VI fick inte ta del av den utan profilen trädde alltså i kraft år 2006-2007. Sedan dess har eleverna fått utforska Europa, utforskat en hel del saker med profilerna på schemat.
Jag och resten av våra kamrater med 1989 som ett stämpelår kan man väl kalla det, var de sista eleverna som gick de klassiska programmen utan några profiler alls, fast vi "försökte" överklaga fast utan resultat att få ta del av några profiler.

Idag är skolan så avancerad att man känner att man vill gå om alla åren på Vasagymnasiet eftersom de nu har profiler och chansen att utforska Europa på ett sätt som är så himla unikt och det får man väl tacka Per Gamalielsson som är rektorn där på Vasagymnasiet med dess styrelse och elever.
Och sedan har jag märkt under dessa 6 månader med Arboga Tidningen vid frukostbordet varje morgon, att Vasagymnasiets egna elever skickar och skriver in insändare och bilder på deras aktiviteter och engagemang och det kallar jag verkligen engagerade elever. Helt otroligt. Så engagerade har nog ingen varit tidigare än just dessa elever.
Och konstigt nog händer det efter 2008, efter min student.
Det är kanske så att eleverna nu får bestämma vad som ska läras ut i skolan? Fast de ändå lyder order från deras respektiva lärare? Eller är det nya lärare?
Gud, jag önskade jag hade den åldern till det men ack... Nej. Livet fortsätter brukar man ändå säga och det instämmer nog.

Uppdaterar med mer information sen.
Hörs!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0