Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

En ny vecka

Hej.
Och därmed så är denna helg över, igen. Jag tycker så synd om det faktiskt... Jag älskar helgen eftersom de har gett oss 2 hela dagar att vila. TVÅ HELA DAGAR att vila... Det är så fantastiskt...
Det är bra att göra något, men det är dåligt att slita sig bara för att man inte får det man vill...
Så kan jag beskriva den där "AME" som vissa vet vad den heter egentligen. Nu ska vi inte avslöja allt om denna enhet men visst, den är bra för en sak, men har dock hemska och många dåliga sidor...

[Helgen i Eddies Syn]
Helgen börjar med fredagen. Fredagen är en av mina favoritdagar, hey, denna blogg heter ju "Eddiemans Fredagspub" och Fredagspub, har jag VARJE FREDAG här på min blogg och andra interaktiva och sociala sidor såsom Facebook, Live och Bilddagboken.
Fredagen är en normal dag för oss som vill verkligen vila. Fredagen passar för alla, fredagen är unik
Och just fredagens inlägg berättade jag om det lyckade "Halloween" firandet. Och jag tackar alla för att ni kom och hälsade på.
Visst blev det lite trångt och livligt men så ska det vara, dock inte hela tiden men en gång i månaden kanske passar bra.
Men återigen till fredagen.
Det går inte att beskriva hur bra fredagen passar för just mig, jag hinner med precis allt på fredagen; inköp, städning, tvätt, jobb, skrivning och redigering och en rad massa saker som tar tid. Fredagen passar mig helt perfekt och vi alla har någon gång sagt för oss själva: "Thank God It's Friday"

Lördagen är den mest livliga dagen som finns under helgen. Man hinner med något men när det gäller fest och bravader, då kommer lördagen in som bäst.
Jag vet inte varför just lördagen är just den dagen för riktiga fester men så är det nog i hela världen...
Här med, i Sverige, i Arboga också. Och herregud vad saker det sker bara under lördagen och natten mot söndagarna.
Jag menar, är det en festlördag, då kan ni ju räkna med lite bök och stök här och där. Och visst, det har gått bra vissa dagar, andra inte med tanke på vad den lokala tidningen skriver på måndagarna och tisdagarna...
Och nyheterna skrämmer mig varje dag faktiskt... Stölder, misshandel... Ojojoj, så mycket som sker, bara på lördagen...
Och för att vara ärlig mina damer och herrar, jag hatar lördagar...
Jag är trött på samma sak hela tiden... Samma sak... Samma förbannade sak händer nästan alla lördagar... Och jag är trött på det.
Men just denna lördag som gick så hade vi film-tid hemma hos Anders och det var mycket trevligt och tackar Anders för den goda drycken och Eldorado Chipsen.

Söndagar brukar man vila efter en hel veckas slit. Söndagar ska man njuta helst med familjen, om det går. I det här fallet med mig alltså, med mina syskon. Det går det med och det är helt okej. Jag klagar inte med lite besök hemma hos mig. Jag är aldrig emot någon...
Något mer om söndagar? Nej, inte nu men nog är allt sagt, för det mesta i alla fall...

[Helgen som gick]
Som sagt tillbringade man hemma och fick besök av mina syskon, hela helgen och det är ju så trevligt.
Och var hemma hos Anders på lördagskvällen och såg på film och spelade PS3 på söndagen med brorsan.

Nej, jag ser inte fram mot denna vecka som kommer, om ett par minuter, jag tror nog att på någondag, kommer det att ske någonting, som jag inte gillar... Nej, jag vet att man INTE ska tänka så men jag gillar bara inte måndagar...
Aj...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0