Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Lite Information

Jadu, rubriken lyder verkligen det som kommer att sägas i detta inlägg denna onsdagskväll.
Och välkomna till Eddiemans Fredagspub, det är jag som är Eddie, er bloggare.
Jag kanske inte är er favoritbloggare men hursomhelst är jag åtminstone en av bloggarna så antagligen är det helt okej att vara det...

[Oförberedd publik är något jag fruktar, jämt...]
I förra inlägget fortsatte jag med beatbox-skrivandet. Och jag har gjort det hela tiden att det faktiskt är ganska tråkigt nu. Samma saker dyker alltid upp; det negativa med beatboxandet enligt min syn. Men hur många beatboxare finns det då i Sverige? Inte många kan jag säga.
En talang är något unikt som inte många kan göra, i detta fall så är beatboxen en unik talang som rkäver verkligen mycket som jag sagt tidigare.
Men nog för att vara en talang krävs det alltid support, vilket jag inte fått på ett ganska bra tag... Många förstår inte detta med supporten men för att jag ska få publiken att förstå vad jag egentligen ska hålla på med innan jag uppträder och framför mitt beatboxande krävs ju också att publiken är åtminstone lite förberedda på vad som kommer att göras, speciellt när jag uppträder.
Sådär har ni gjort mot mig och jag kan gärna kontra er med samma princip och koncept. Ni som är nya behöver vänligen bara ignorera detta om ni vill men jag berättar ALLTID vad jag kommer att hålla på med för någonting innan jag uppträder men det finns alltid någon därute som inte fattar mitt språk tydligen. Därför TOTALDISSAR jag den dagen jag beatboxade i Folkets Park tidigare i år. Ett fåtal anlände och inga anhöriga till mig kom och såg på så jag visste nog vad som skulle hända. Och vet ni vad jag fick för respons?
Det kommer från en kille som jag har absolut ingen aning om vem han är men TYDLIGEN kände han igen mig och sade att: "Mycket bra gjort, men du beatboxade för fel publik."
Men hur kommer det sig att jag beatboxade för fel publik? Hur i helvete gick detta till?? Varför beatboxade jag för fel publik, frågade jag honom och fick svaret: Jag vet inte...
Som om han själv var oförberedd på något sätt men vad jag försöker säga är att jag får aldrig någon support från någon annan när jag ska beatboxa... Därför blir det tveksamt om jag ska fortsätta beatboxa, såsom jag lovat vissa personer. Tveksamt säger jag!

[Ungdomsfullmäktiges framgångar]
Jag gratulerar Ungdomsfullmäktige i Arboga för att det verkligen flyter på som det ska nuförtiden. Många nya och intresserade och aktiva ungdomar är redo att styra Ungdomsfullmäktige i Arboga och ta upp en massa viktiga frågor som berör unga i Arboga Kommun.
Jag har ju läst den lokala tidningen och är mycket imponerad av det aktiva jobbet som de håller på med där.
Jag önskade det kunde varit så sista året jag var med där men ack, jag hade fel... Intresset var så lågt då men titta idag. Intresset har ökat ganska rejält. Grattis till er.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0