Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [20 nov]

Godmorgon och välkomna till min blogg., det är jag som är Eddie.
Veckan som gått har varit hemsk... Usch hemsk ska jag tala om. Varje dag har jag kommit hem alldeles för sent! Jag kommer aldrig hem i tid... Först jobbar jag, sedan sticker jag hem till brorsan och snackar en massa saker och kommer hem vid 20.00. Så har det varit ett tag men det ska bli ändring på det.

[Jag kanske hatar beatbox?]
Jag kanske har inte tänkt på det men efter så många negativa inlägg om beatboxing och den  låga supporten och de hemska sammarbetena som aldrig håller så är det ju helt klart att jag hatar beatboxing. Så "kanske" i rubriken kanske är helt fel. Jag hatar beatboxing nu och har aldrig sagt det sådär rätt ut till någon förut men hursomhelst är det ju helt klart att jag hatar beatbox.
Beatboxing var kul på den tiden man gick i grundskolan då när alla ville lyssna. Idag är det ett fåtal, kanske inga alls som vill lyssna.
Och detta blir säkert mitt femte inlägg om beatboxing och jag kommer nog inte att sluta förrän alla förstått att jag HATAR BEATBOXING!.
Men herregud, det är nog ingen idé att tala om vad beatboxing är längre för den musikstilen är helt enkelt inte stilen för många och dock inte för mig heller. Så jag borde nog sluta eller hur?
Jag ser det så, jag ser det på det sättet och ju mer jag talar om det ju mer folket blir förvirrade och förvånade hur jag kan fortsätta att "babbla" om beatboxing... varför inte sluta såsom min bror gjorde efter fiaskot år 2006? Varför slutade jag inte då?
Jag slutade inte för jag var så ivrig att fortsätta få applåder från folket men istället blev jag totaldissad av mitt eget folk. Men jag har även gjort det för underhållningens skull och har alltid älskat att underhålla folket. DÄRFÖR FORTSATTE JAG MED BEATBOXING, för att inte göra ER BESVIKNA! Men nu är jag tvungen att göra er besvikna, med detta inlägg, att jag hatar beatboxing nu.

[Mat-brist]
Hos min kära familj är det nu kris igen. Speciellt hos min bror där det aldrig finns mat kvar till någon... Och hatet mot den "nya" i familjen växer sig allt större för varje dag som kommer. Men jag har inga bekymmer mot den personen, ännu men det är min bror som har det lite jobbigt just nu.
Igår assisterarde jag med matlagningen hemma hos honom eftersom både pappa och "hon" var tillsammans med vår farbror, till deras nya lägenhet och jobbade på. Och jag hatar att jobba därborta. Som om jag ALDRIg kommer att få göra mina sysselsättningar med städningen där. jag hade sagt till honom innan att jag kan hjälpa dig med städningen till 100% men vad är det han gjorde istället? Han ville få mig att byta yrke för en dag genom att vara målare. Och visst, måla är nog inte så svårt som jag tänkte mig men gud att jag had så fel! Att måla med pappa var en av de svåraste saker jag gjort i hela mitt liv. Jag vet inte vad jag gjorde men jag kan säga er att det var bortkastad tid eftersom det som "målades" över skulle sedan skrapas bort så jag tänkte... Nej, SCREW THAT!
Men maten och hungern är ett stort problem hos dem. ETT STORT PROBLEM att det faktiskt inte räcker till alla. Ingen blir mätt och belåten enligt min bror men hur kan det komma sig?
Ett stort problem som brorsan upptäckt är portionerna, det räcker aldrig till någon annan. Hon gör alltså mat för bara 2 personer; för Pappa och kanske för henne själv men vad jag misstänker hon är, vegetarian och hon äter så himla lite att hon konstant (enligt uppgifter från pappa sjävl) är sjuk och illamående inombords, varje dag fast det kanske inte syns, dock en sak syns hela tiden; hennes trötthet.
Men hur gick det till och varför blev det såhär? Svaret får ni inte idag. Svaret får ni långt senare. Ni kanske får svaren genom att leta er i arkivet i denna blogg.

[Fredag]
Nog att det är en grå och trist fredag idag så känner jag mig inte alls bra idag när jag skriver detta. Jag vaknade klockan 9.00 idag och sitter nu här på en lokal dator som man hittar jämt varje fredag (onsdagar också tydligen). Men jag klagar inte, det enda jag klagar på är postens arbete... Seriöst, hur många felaktiga brev från min käre far får jag varje dag i mitt brevinkast? Det är ju sjukt! Men jag kan inget göra förrän pappa gjort adressändringen och fixat det förbaskade namnet han har på sitt brevinkast-signum: "Edison Henriqueq" och "Henriguel"... Det ska vara HENRIQUEZ!!! Pappa har till och med skickat in sitt namn, DATORSKRIVET SÅ HUR I HELVETE GICK DETTA TILL DÅ?!?!? Varför ska ni ställa till det så himla mycket för? Det blir ju jämt FEL! VARFÖR?! Jo, det är hur sjukt irriterande att få brev som egentligen inte tillhör mig! Det är så himla frustrerande. Men vad kan jag göra? Jag har redan sagt till posten att JAG har flyttat men det enda jag kan göra är som pappa sade till mig redan igårkväll: Vänta, det fixar Pappa.

Jag har inga planer för helgens aktiviteter men vad jag märkt är att varje helg så måste alltid nån ställa till oreda... Jag hatar det. Det känns faktiskt som om det kommer att fortsätta så ett tag men jag gillar det inte... Men det var inte det jag ville säga, det jag ville säga var att ni få ha det en TREVLIG HELG!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0