Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [30 okt]

Hej och välkomna till min blogg.
Ännu en vecka har gått och man har ju inte hunnit med NÅGONTING under hela veckan... Så är det tydligen hela tiden och jag kan inte fortsätta såhär för det förstör mig sakta och säkert...
Jag menar att jag inte har den tiden att göra någonting... Denna vecka har med andra ord varit, SÄMST. Sämst och sämre kommer den säkert att bli nästa vecka också... Men så långt vill jag inte komma. Inte än i alla fall...

Idag är det som sagt, fredag den 30 oktober. Tänk vad tiden rinner, ja, den har verkligen runnit fort! Helt otroligt, jag fortsätter! Och det är meningen!

[Felaktiga målningsförsök]
Familjens fortsatta arbete i deras nya lägenhet har verkligen förstört mig på bara några timmar.
Efter felaktiga beräkningar och felaktiga målningsförsök på betongsväggarna, blev man så helt och hållet besviken på det hela att man inte gjort någonting där. Jag anser att jag inte är någon målare och heller ingen tapetserare och har sagt mitt att jag är en "amatör som jämt gör fel" eftersom jag inte får gå vart jag vill i lägenheten och får inte spilla lite vatten på golvet, som är skyddat med lite wellpapp. Och får inte använda saker... Nej, jag förstår dem inte...
Det ena jag fick order att försöka måla över små hål vid sidorna och listerna så att det såg ut som att det var målat och sedan var det att riva det vi precis hade målat... gahh, nej jag förstår ingenting...
Jag kan hjälpa er med annat men målningen? Glöm det, jag är inte bra på det...
Alexander har UTBILDNINGEN till det, varför går han inte dit? Jo, han gör det, men bara under dagen. På kvällen tar pappa, fabror och gäster över med ett handtag. Jag har gjort mitt och ångrar det jag gjort verkligen för det jag gjorde fick vi helt enkelt sabotera och böra om från början igen... Ganska praktiskt eller hur? Jag lärde mig som vanligt, inte ett piss i det och säger som jag brukar, jag gör det INTE IGEN!

[Internet funkar inte alltid 100%]
Häromdagen så skulle jag accesera internetbanken eftersom jag vill bidra en slant till min mor som haft det tufft denna månad. Att överföra pengar hade min bror redan gjort tidigare och föreslog att jag kunde enkelt göra det via intenetbanken. Okej, jag tar tag i datorn och klickar mig in i bankens hemsida och acceserar internetbanken och vill överföra lite pengar till mammas konto. Jag hade såklart alla uppgifter men vad som inte stämde hela tiden var det hemska clearingnumret. Så vi letar och letar och inser att vi inte behövt leta så mycket. Nu när vi fick det numret återstod nu bara att godkänna överföringen och vad får jag för felmeddelande? Jag får; Du har inte valt ett giltigt tillkonto. Men jag har den redan registrerad i interentbanken och jag försökte desperat att försöka börja om men fick samma meddelande. Så jag ringde tillbaks till brorsan och förbannad sade jag att jag SJÄLV går till banken och fixar det MANUELLT och inget internet krävdes... Bara motion... Och jag ville ju inte eftersom jag igår jobbade intensivt på "jobbet" och ville göra det lite "modern och professionellt" såsom Alexander gjorde.

[Mobbning]
Förra året i oktober så tog jag upp temat "Ovänner och Vänner". Jag tänkte nog göra samma sak idag.
Förra veckan snackade jag också om mobbningen och hur den påverkat mitt liv och varför jag "ser ut för det mesta" och hur jag lever idag. Japp, trott eller ej, just på grund av den hemska mobbningen i grundskolan, så hade man alltid ett hinder framför sig hela tiden när man var liten och därför gör man det som man gör just nu... Och ja, jag använder "MAN" som uttryck eftersom jag inte hittar andra ord i registret.

Jag är emot all sorts mobbning, ser jag någon bli utsatt av mobbning så säger jag emot mobbarna och hjälper den starkers utsatte. Och det värsta att mobbningen finns överallt. Och utanför skolan så heter det inte längre mobbning... Det heter något annat som jag inte kan komma på just nu... Trakassering är nog ett annat ord som jag kan hitta i registret, utanför skolan eller platsen såsom på jobbet.
Men det är sällan det är trakasserier på jobbet men om det skulle vara trakasserier på jobbet så hade det blivit ett helvetes gnällande och tjatande och jag hatar det.
Mobbningen i skolan är helt en annan sak, där är det flera barn som skapar en allians som sedan är på en starkars ensam människa [oftast].
Jag minns det själv i skolan... Och vet ni vad det ännu mer jävligaste är?
Det som får mig att bli förbannad idag är på det sättet människor som jag känner, ignorerar mig med deras blickar... Och ändå så känner man varandra... Det är inte riktigt klokt... Då är man inte vänner för i helvete, då är man ju elak och oförskämd... Jag hatar dem. Jag HATAR DEM!

Och tyvärr, så var det förra veckan också... Jag ville ha kul men sen när man anlände blev man genast en jävla prick i området och vad vart man då? Man blev genast ensam igen. Varför måste jag lida fortfarande? Kan detta inte få ett slut? Jag orkar inte mer bli ignorerad av personer som man vill kommunicera med... Jag orkar inte mer att vara glad, fast jag menar självklart att vara ledsen. Jag orkar inte mer... Det borde få ett slut.

Jag kan inte ändra på det som har hänt i mitt liv, men att ta upp detta ämne i min blogg kanske vore ett misstag... Men jag vill verkligen inte se några utav mina anhöriga, familj och vänner och framtida personer, att bli utsatta för det jag blev just... Och inte småbarn för den delen, jag tänker verkligen på er.

På återseende!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0