Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Wow, Eddie

Eddies förra inlägg angående "Ignorerad" principen rörde verkligen mig djupt... Och dels på grund av att allt som han skrev är sanningen och dels för att det var egentligen "mina" topics som Eddie skrev om... Men eftersom han har sagt sitt och berättat sanningen så ska jag inte reta honom mer angående den sanningen. Han har döljt det sedan han var liten för tusan...

[Mobbad som barn]
Barnen var hemska på den tiden, jag vet hur det var... Och grupp-bildningar var alltid ett stort hot mot Eddie eftersom det var alltid han som ansågs som "svagast" i klassen. Och ja, vi snackar om grundskolan och eftersom han gick på Gäddgårdsskolan i Arboga, kunde mobbningen härja fritt i många år. Värst var det när han skulle börja på den skolan i årskurs 4 där han lämnade sin förra klass från Nybyholmsskolan, för att börja på "gäddan".
Barn från olika delar av Arboga hade samlats i en stor ring för att presentera sig. Och eftersom Eddie hade svårt att prata så var det svårt för honom att kommunicera med barnen i klassen.
Och DESSUTOM mina damer och herrar, hade han veckor innan, råkat ut för en olycka och hade brutit högra armen, hade de gipsat om honom så att skadan skulle läkas... Så en viss respekt fick han av klassen tills vinterperioden anländer på den. Och när det gäller vintern så kommer det snö... Och då var det full fart på Gäddgårdsvallen som var täckt med snö. Och eftersom man inte hade kontroll på vilka som kastade snöbollar på en så kunde alla barn och ungdomar, kasta snöbollar frivilligt mot alla andra när man vistades på vallen och det var inte bara vallen, det var även på skolgården som man "fick" kasta snöbollar på en. Eddie hade jätte-problem med att försöka vara ensam på sin sida eftersom nästan alla de äldre barnen "jagade" honom av någon slump och kastade snöbollar på honom... En av barnen lyckades få snöbollen att vara isig och hård och den träffade Eddie på den arm som läkts färdigt och det gjorde så att barnen tillsammans med Eddie i spetsen, att samla sig runt en ring och försöka eliminera mobbningen på allvar... Vad som sades när alla barnen och läraren satt runt i ringen kommer vi inte ihåg men det lyckades inte få barnen att sluta kasta snöbollar och sluta reta Eddie...
Eddie har aldrig i hela sitt liv, gråtit SÅ MYCKET som han gjorde den dagen... Gud, vad jag kommer ihåg detta.
Som sagt var det alltid de äldre som först mobbade Eddie för, typ, ingenting med andra ord... Kanske för att han var svagast och dessutom från ett annat land? Jag vet inte varför de retades men hursomhelst, när de började retas, så kom de jämnåriga barnen och höll med dem och på så vis blev det alltid en stor grupp som mobbade på... Som om ett evigt krig som aldrig var slut... Men visst, även mobbningen hade ett slut men det tog FLERA ÅR för Eddie.

Mobbningen upphörde med han som refererar sig till (Mannen med Telefonen) och eftersom det namnet är fullt bannlyst så får även jag, inte uttrycka mig om den personen men hursomhelst, tack vare honom, så kunde han börja försvara sig, i årskurs 9... Japp, så lång tid tog det för att mobbningen i skolan och klassen skulle upphöra... Men det tog många år...
De yngre mobbarna retades på grund av denna så kallade "grupptryck". Och grupptryck, mina damer och herrar, går inte heller att eliminera eftersom det finns överallt... Men mest förknippas grupptrycket med droger men i det här fallet så förknippas det med mobbningen också...
Att mobbningen upphörde så sent berodde på dels detta med att Eddie lyckades försvara sig på något så effektivt sätt och dels på grund av att allt arbete som gjordes för att mobbningen skulle upphöra, gjordes bara av en lärare och inga fler. Det kunde ha varit med rektorn också men Eddie skickade ett brev personligen till den dåvarande rektorn men det enda som rektorn var imponerad av var den handstil som Eddie hade skrivit med och inget mer.
Så hjälp fick inte varken Eddie eller hans pappa. Men vad jag vet gjorde även hans pappa stora insatser med att bland annat ringa personligen till barnens föräldrar. >Och det kallar jag verkligen starkt gjort. 
Vid det här laget hade inte Eddies bror Alexander så mycket bekymmer och varför må ni då tro?
Jag misstänker eller VET att Alexander fick en sådan JÄVLA respekt av sina klasskamrater på grund av att han inte var tjock och dessutom inte så korkad som Eddie var under barndomsåren. Därför hade han aldrig sådana bekymmer.

Eddie, om du läser detta, förstå mig... Förstå mig och mina ord för detta är sant. Jag har sett detta, ur ett annat perspektiv.

Dark Eddie har sagt sitt och sitter och funderar på om jag ska fortsätta dagen med någonting gott...
Eddies läsare, ha det så bra. Jag uppdaterar med mer information angående min nya sida senare.

//DARK Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0