Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [15 Jan]

Godmorgon eller goddag och välkomna till Eddiemans Fredagspub, årets första Fredagspub-inlägg för att vara ärlig och jag har verkligen slarvat bort tiden genom att inte uppdatera så ofta som jag skulle under decembermånad... Men nu är det mitten av januari vilket är ju en ren självklarhet och dessutom skönt för nu vill ju alla slippa denna hemska och kalla vinter som vi fått uppleva eller hur?
Idag var det inte så kallt. Bara minus tre grader och det var faktiskt ganska skönt ute, nog för jag har ju sagt att minus 8 grader kan jag nog ta emot men under 8 minus går inte för då säger kroppen emot... Samma sak när det är varmt, det får inte överstiga plus 23 för då är det för varmt!! Jag har faktiskt 22 grader hemma hos mig och det är lagom varmt, åtminstone kan jag sova utan att behöva vakna mitt i natten, bara för att det är för varmt och måste kyla ner mig... What a waste...

Veckan har varit lugn men smärtsam... Jag tänker på den återkommande förkylningen som först drabbade min näsa rejält och sedan gjorde den återigen comeback genom att tränga sig in i halsen och drabba förkylningen ännu mer och så fick man hosta igen... Herregud. Detta virus har verkligen drabbat mig som tusan. Det betyder med andra ord att man verkligen måste ta vara på vad man egentligen rör eller känner på... Allt som du kan komma i kontakt med kan nog drabba en oskyldig människa som är frisk nog och bli återigen sjuk... Men det är inte bara det...
Det är denna hemska vinter som vi upplevt. Det är så himla kallt på vissa ställen att man blir sjuk, man kan inte vara immun mot kylan, den drabbar en absolut frisk människa i alla fall.

Mamma gjorde återigen ett besök hemma hos mig i mitten av veckan och det kom också som en chock eftersom hon sällan besöker oss, men då och då kommer hon tillsammans med Jennifer i spetsen men hon tog även med sig brorsan och syster in och då vart det trångt i lägenheten igen... Nog ville de inte bara ge mig en gåva för att överleva, de ville även möblera om så idag ser det lite annorlunda i min lägenhet, tack vare dem...
Jag var kritisk hela tiden, varför ville de möblera om och varför ville de hjälpa mig? jag sade ifrån många gånger men de lyssnade inte på mig... Till slut fick min bror mig att acceptera varför det var bättre att möblera om... Två anledningar... Det första var att soffan blockerade värmen från elementen... Den andra var att jag "fick" mer utrymme om jag möblerade om... Det ser okej ut men jag vet inte om farsan kommer att acceptera detta...

Ett annat besök fick man också som var mindre värt eftersom jag inte är en sådan fanatiker och dessutom hatar att läsa deras budskap... Herregud, kan ni inte lämna mig i fred bara?

Annars har denna vecka som gått nu varit precis helt normal, bortsett från sjukdomen då men annars så har jag fortfarande min humor kvar och allt flyter väl på hoppas jag?

En fullspäckad dag... Ska på intervju klockan 14.00 och vidare senare ska jag hjälpa brorsan med någon dator som måste fixas.
Annars får ni ha det bra denna fredag önskar...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0