Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [9 juli]

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, min blogg som handlar om min vardag i sin helhet.
Idag sammanfattar vi vecka 27 som har i stort sett varit en mycket god vecka men dock blandat med en massa sömnbrist på grund av den hemska värmeböljan som härjar just nu i Sverige.

[Förra Helgen]
Helgen som gick var ett rent helvete faktiskt. För det första så visste vi ju att värmen skulle sätta oss på ett prov, inte minst för mig och min lägenhet och det var verkligen superhett... Usch för att jag hatar värmen verkligen, jag kan inget göra när värmen plågar en och svetten som bara rinner hela tiden. Jag önskade jag hade en sådan "portabel" AC Cooler som fanns på Rusta-butikerna att köpa, dock är priset något att tänka på och dessutom kanske inte elräkningen ser god ut efter en användning.
Hursomhelst, värmen är som sagt, inte rolig, inte något man längtar efter (kanske) och speciellt inte smart när man jobbar för då svettas man ju ännu mer likt en gris, eller nog en oxe för att vara ärlig.

För det andra så härjade som sagt den lokala och den årliga "Cruisingen" i Arboga, visst det var väldigt trevligt och fina bilar värda att kolla på men trafikreglerna lyddes verkligen inte och det var allmänt stökigt, både ut och invändigt.
Men jag hörde att det var rekord eftersom det var mycket folk i år och dessutom var vädret på topp vilket gjorde att det vart en succé och det kallar jag häftigt att det lyckades locka folket. Synd bara att årets karneval inte lockade dit mig med tanke på hur vardagarna ser ut hos mig och min vardag på Arbetsmarknadsenheten...
Hade jag vart anställd kanske jag inte haft sådana tankar i huvudet men det kan du bara glömma bort, än så länge...

[En tragisk olycka]
Förra fredagen så inträffade dock en mycket svår och tragisk olycka nära Götlunda utanför Arboga, där två personbilar hade frontalkrockat. En av bilarna ska ha gjort en U-sväng och i samband med detta kolliderat med den mötande bilen. Den 21-årig mannen som satt i den mötande bilen omkom och den mannen verkade vara mycket känd, trevlig och rolig kille som många Arbogabor, inte minst mina vänner också, hade känt. Mycket känslor och sorg efter den tragiska "lossen" och mina tankar går till familjen, de anhöriga och vänner, bekanta med flera.
Den andra bilen med de fem ungdomarna klarade sig mirakulöst efter den olyckan med tanke på att den andra bilen var totalförstörd.
Det är mycket tragiskt att en sådan ung person, dör i en sådan hemsk olycka.

Jag kände inte honom men jag tror han gick i någon parallellklass på Gäddgårdsskolan när det var skoltider så att säga.

Nej usch, nu vart det en sådan tråkig stämning här men vad ska man göra?
Olyckor inträffar, därför ska man vara försiktig, EXTRA försiktig i trafiken speciellt.
Vi fortsätter med veckan...

[Kommunikationen med Varandra]
Förra veckan pratade jag om kommunikationen med varandra på Arbetsmarknadsenheten i Arboga. Jag har faktiskt sagt emot att jag "måste" jobba med någon som varken FÖRSTÅR eller kan PRATA svenska. Jag måste ha någon som är erfaren, som kan sitt arbete och som dessutom inte SLARVAR och det är svårt att få sådana kompisar på Arbetsmarknadsenheten för de flesta vet inte ens vad de håller på med egentligen...
Nu ska jag inte skryta eller snacka struntprat om det så mycket men det är verkligen inte kul att komma in hos någon brukare där man presenterar sig och min kamrat som har extremt svårt för sig att förstå vad som händer, inte ens skakar hand med brukaren. Det är hemskt att jobba med en sån person verkligen... Men jag förstår inte varför de inte fortsätter att studera vidare? JAG VET att det är SVÅRT med det svenska språket eftersom min pappa, min farbror, min mamma också gått den vägen men de har verkligen kämpat. Men den här personen som jag snackar om kan verkligen inget förutom att småprata ibland och JAG FÖRSTÅR HENNE INTE!!!!!
Det är hemskt...
Det är verkligen hemskt...
Så hemskt...
Usch så hemskt...
Så fruktansvärt hemskt att funderar jag vidare kanske jag spyr...

Mina dagar består till 60% av Hemservice och dess hemligheter... Det borde inte vara så.
Kunde man inte använda mitt schema som jag presenterade i förra veckans inlägg stället så kunde vi minska tiderna så att vi istället arbetar mer effektivt och minska den där "förbrukningen av dagen" från 60% till 50%? Detta är ett förslag som brukar vara goda för både kropp och själ! Men jag vet att ska man slita ihjäl sig bara för att få hjälp, välkommen då till Arbetsmarknadsenheten i Arboga!

Trevlig helg önskar!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0