Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [4 Juni]

Hej och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub - där det är Fredagspub varje fredag och annat någon annan dag!

Veckan har bestått av många positiva händelser och en mycket negativ "reality" aktivitet som verkligen kändes i hjärtat mitt... Men det ska jag inte ta upp idag eftersom den händelsen är en del utav den "Lågprofilsmetod" som jag gått igenom i hela två månader, och jag måste säga att jag ångrar det fullständigt...

Men nog om det, idag är det en solig fredag med massor av kärlek och värme i luften, det syns klart och tydligt uppe i den blåa himlen och det är så fantastiskt.
Jag älskar naturen men jösses, jag gillar inte insekterna... Och speciellt inte myggor för jag hatar myggor, men vem gör inte det egentligen? Men jag är extra försiktig mot myggor för att jag tror jag är histaminallergiker. Histamin är det gift som myggorna använder sig när de ska suga upp blod från deras byte och tyvärr tål jag inte deras gift så mycket eftersom det irriterar min hud och det blir en plåga när man vet att man inte ska klia på bettet. Men jag gör inte det för jag vet att det förvärrar situationen ännu mer men inget verkar fungera när man är allergiker mot histamin...
Därför flyr jag från platser där myggorna håller till. Eller så försöker jag vara alert om det skulle vara så att myggorna skulle anfalla...

Veckan har varit "inaktiv" med tanke på de hårda kraven som nu kommer efter den långa och plågsamma våren som verkligen har satt sina spår, inte minst när man dessutom är pollenallergiker men jag överlever, dock med ständig hunger som aldrig vill hålla sig i ett neutralt läge...
Vi pratar om fattigdomen och vi pratar om den skyhöga arbetslösheten och den extremt sjuka politik som idag präglar i hela Sverige, anser jag... Dock finns det sådana som tycker det är en bra politik, men det är alltid de som har bättre levnadstandard som alltid uttrycker sig negativt mot till exempel mig...

Som jag sagt i tidigare artiklar och inlägg, jag försöker verkligen men hur ska det gå när det inte finns tillräckligt med resurser i sin egen stad? Och kontakten? Den är ursusel! Det räcker inte med att ha 156 vänner på Facebook, nej, kontakten är en del i vårt sociala liv och den är urusel må jag då säga... Och att vänta, det har jag gjort tillräckligt nu...

Dock stör jag mig på vissa personer som har nästan samma problem som mig (kanske värre) som säger till mig att varför du inte gör någonting åt dina problem...
Som sagt, jag gör det. Problemet ligger inte på mig till 1000%, nej, det är också våra kära ledares fel och även lågkonjukturens fel att man har det som man har det idag... Och mina föräldrar spelar en mycket stor roll i det hela också med tanke på deras separation 2008. Jag har aldrig känt mig så nere i hela mitt liv efter den förlusten... Vi hade kunnat varit gladare, friskare och mycket piggare än vad vi lever idag.

Därför blir jag förbannad på den jäveln som alltid kommer fram till mig och säger samma saker till mig fast jag vet att han är ett jävla pucko som aldrig kommer att leva i fred med tanke på hans usla beteende. 
Precis, jag snackar om en hemsk arbetskamrat (tyvärr) på Arbetsmarknadsenheten i Arboga. Han fick sparken från Hemservice efter ett uselt beteende, hemska städningsrutiner och lydnadsproblem och han sade att han skulle studera och få ha det bättre men vart är han idag? Han är tillbaka på sitt ställe igen...

Ja, jag hatar honom och det svider att säga det eftersom han själv är invandrare men tack och lov, inte från samma blod och land.

Det är många som jag inte gillar på Arbetsmarknadsenheten i Arboga, en av arbetsledarna som har hand om allt och rekryteringen kanske? Jag vet inte ens vad han sysslar med men jag vet att han ska göra sitt jobb och inte säga till folk att man inte har en framtid?
Jag har en vän till mig som blivit utsatt för diskriminering av den arbetsledaren och hon sade till mig vad den arbetsledaren sagt åt henne tidigare och det fick mig att se rött...
Han är en socionom eller hur? Och socionomer skall vara snälla och hjälpa den drabbade och vara till hands och för i helvete inte säga något ont eller negativt åt en arbetskamrat, vän, människa!
Nu minns jag inte det "unika" ord han använde sig när han beskrev min vän men jag vet att det var diskriminering på toppen till tornet... Herregud, hur kan man vara så dum att kränka en person sådär?

Nej, usch, fyfan! jag vill ur detta fängelse så snart som möjligt men en sådan enorm tur att jag inte blev "tvingad" till enheten för det finns många som har blivit tvingade hit. Jag kom till Arbetsmarknadsenheten för att få hjälp och inget mer, och det har jag fått, dock inte under maj och juni och det återkommer jag om senare eftersom det är ett projekt under namnet "Lågprofilsmetoden" som jag genomgick och fått klara resultat, dock inga bra resultat men det visar att jag verkligen behöver göra något åt situationen och det nu.

Det var verkligen en standard fredagspub idag, dock kom Arbetsmarknadsenheten tillbaks igen, och jag ville inte det men det är en aktuell händelse som jag vill få ut. För det är verkligen kaotiskt, trott eller ej, men jag ser det så.

Ha en fortsatt trevlig Fredag önskar!!
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0