Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [26 Feb]

Hej och mycket välkomna till min blogg; Eddiemans Fredagspub!

[The Voice Project]
Igår fick jag veta en mycket härlig nyhet och det var att Eddiemans Fredagspub snart får en "musikal" intro och musik till det också vilket betyder att ljud och bild kanske blir en verklighet för denna blogg.
Jag satsar ännu inte på video för det gjorde jag för ett tag sedan och ansåg att det var bara för dumt gjort för "akten" var för flummiga och kanske för mycket skratt? Men hursomhelst var det ingen bra idé och jag satsar istället på LJUD, såsom många har hört mig skratta förr, men det var inte det. Att samtala min vecka och läsa några stycken från min blogg till ljud varje vecka vore inte fel och det var det syftet med The Voice Project, som ännu inte riktigt kommit igång ännu eftersom tiden finns inte, än...

Jag har frågat några som skulle vilja ställa upp som frivilliga hjälpare med starten till TVP men eftersom de också är upptagna får jag leta efter andra personer som skulle kunna tänka sig att ägna några minuter åt att läsa repliker och text från datorn till mikrofonen.
Röster är det jag jagar efter. Rösten, den är unik.

[Plusgrader efter en istid?]
Ja, otroligt nog så regnade det tidigt på morgonen efter snöandet natten mot fredagen. Och det är en stor förändring, EN STOR FÖRÄNDRING efter det vad vi har upplevt tidigare, minusgrader i princip varje dag... Men idag var det faktiskt några få plusgrader och därmed får snön smälta sakta men säkert, samtidigt som vägarna blir hemskt hala att gå, cykla eller åka på... Jo jag vet, förra veckan hade jag problem med vädret påväg mot Arbetsmarknadsenheten, idag hade jag det med och jag tror det var värre idag... Jag lämnade mitt hem 8.20, på morgonen, jag kommer till Arbetsmarknadsenheten klockan 9:14... Det är med andra ord, 54 minuter från mitt ställe, där normalt brukar ta minst 20 minuter att gå och ca 12 minuter att cykla. HUR I HELVETE BLEV DET 54 MINUTER VILKET ÄR REKORD?!??!
Svaret finns väl på vägarna, det var fan inte tillräckligt sandat, och heller inte riktigt plogat lika bra...
Med andra ord, det var halt på vägarna vilket gjorde att jag gick saktare än vanligt... Därför kom jag 14 minuter för sent fast jag planerade att inte komma sent...

Flytten som AME gjort är fantastiskt... Det ligger på en plats där bara de som orkar "gå" dit, förtjänar att vara där i mer än 8 timmar... Förtjänar är kanske ett felaktigt ord eller uttryck att använda men sånt händer verkligen... Det är inget som jag rekommenderar dock. Har man sina bekymmer som jag har så kanske det är en lösning, men dock ingen lösning för alla sina problem nej... Är man där får man helt enkelt slåss för platsen tills man är färdig...

Med andra ord, det är förjävligt att behöva gå så långt bort bara för att veta senare att man blir hemskt utsatt för situationer som man inte gillar... Jag tänker på alla måndagar där jag är tvungen att ta emot så mycket stryk från alla och allt. Och ni vet ju redan att jag hatar måndagar och detta är nog en av orsakerna till att jag hatar måndagar...
Det är inte annars som jag hatar måndagar... Det är på grund av AME, som jag hatar måndagar, men jag kanske inte ska klaga, de har hjälpt mig och det är nog därför jag hjälper dem... Men så kan det inte vara hela tiden...

Ett hemskt inlägg detta blev nu men eftersom jag ligger efter med alla fredagspub, så måste jag göra såhär.

Ha en fortsatt trevlig dag önskar:

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0