Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Medicineringen mot Astma

Tjenare - hejsan, detta är Eddie igen som bloggar... Ehm, för er och kanske till mig med, vem vet, jag kanske läser dessa inlägg senare en vacker dag, jag kanske gör det...

Hursomhelst så tänkte jag bara informera er om några saker...
Så det var nog på tiden att blogga lite igen...
Inaktivitet är vad jag kallar det eller hur?
Eller var det inaktivitet?
NEJ!

Snarare sjukdomar och pest som sprider sig i världen just nu och det bara förvärrar saker...

[Astma]
Få se nu, idag är det alltså min femte dag på en så kallad "medicinering" efter ett astma-anfall jag fick i Götlunda förra veckan (onsdagen).
Och ni vet ju att jag hatar att vara på landet eller hur?
Men vi ska undersöka varför jag fick mitt så kallade astma-anfall...
Som sagt tidigare så har jag haft en lindrigare version av astma men aldrig så besvärlig som just idag då...
Och just när vi anländer till en parkeringsplats i Götlunda kom SAMMA KATT som jag skrev om tidigare i en annan artikel, in i bilen där jag satt och jag försökte andas efter det att katten skrämt ihjäl mig...
Jag försökte ta det hela lugna men jävlar att det var samma orangegula katt som kom fram...
Jag kanske inte är en katt-vän men jag gillar inte när de kommer sådär överraskande fram till mig...
Hursomhelst...

Jag visste ju att många utav våra kära städplatser ibland skulle ha katter inblandade också men jag visste inte att för varje gång jag besökte lägenheter där de har katter, gick jag på egen risk...
Och denna gång kanske det var droppen för min hals... Efter Götlunda-besöket förra onsdagen så hostade jag ihjäl mig som en galning och försökte lugna ned mig med halstabletter men inget verkade fungera...
Dagen efter kunde jag knappt andas normalt och jag ringde läkaren för att boka en tid för en undersökning...
Och så kom fredagen, jag hostade fortfarande som en galning men vid halv-två tiden så gick jag raska vägen till den lokala vårdcentralen och besökte den byggnad som jag alltid undvikit, eller har försökt undvika för att den har en sådan mäktig så kallad "aura" vid sig och när man går och kliver in i vårdcentralens byggnad i Arboga, då väcks alla de "inhemska" minnena som man haft en så kallad relation till den byggnaden in... Och det är inte trevligt men vem tycker att alla sjukhus eller vårdcentralen är trevliga platser?
Visst, det är bra för oss människor för vårdens skull men geez...
Jaja, hursomhelst...

Doktorn tog fram sina verktyg och kontrollerade min andning och han sa då direkt att det var Astma som jag hade fått då... Igen... Fast kanske värre?
Jag hade tidigare inte gått på mediciner men nu kanske jag är tvungen, hela mitt liv...
Att få veta detta var verkligen tråkigt...
Men det kanske är bra på något sett att det finns behandlingar mot astma trotts allt men det betyder att jag måste vara försiktigare med vart jag ska vara någonstans i framtiden...
Sedan fick jag även tabletter på köpet där jag ska dricka dessa tabletter varje dag enligt ett schema som doktorn gav mig...
Han sa att jag dessutom skulle få en kallelse dit igen för undersökning av min andning efter medicineringen som jag gått på... Vi får se hur min astma ser ut då...

Shit...
Hur kunde detta ske?
Efter ett besök i Götlunda?!
Inte så konstigt att jag hatar landet så himla mycket men att de tvingar mig på andra tankar mina kära arbetskamrater men jag säger det igen; Jag hatar landet och jag ångrar inte det jag sagt...

Litet inlägg, kanske men detta är hur det ser ut just nu...
Jag ska försöka blogga mera, i will!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0