Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Jag hade en dröm...

Godkväll och hjärtligt välkomna ska ni vara till min blogg; Eddiemans Fredagspub, bloggen från Arboga om en kille (jag förstås) och hans visioner, liv och tankar.

Idag är det en sen lördag, snart söndag med andra ord och den har dagen har varit extremt slö...
Seriöst, jag hade det väldigt svårt att komma upp redan på morgonen när alarmet var på vid ungefär 9.00.
Men vädret spelade också en stor roll, herregud, hur tråkigt var det inte ute idag? Grått, kallt och mörkt precis en sådan vinterdag som det ska vara, mysigt hemma till 100%.
Men jag ska tala om för er om en sak och jag har faktiskt tagit upp detta ämne förut men jag drömde om det igen och kanske kommer att drömma om det ett bra tag nu framöver...

[Jag hade en dröm om...]
Beatboxing-karriär... Jag drömde faktiskt att jag var lika bra som Razhel när han beatboxar på scen och jag fick enorma applåder och folket var tok-galna i det jag gjorde...
Men detta var som sagt en dröm...
Jag vet vad beatboxing är, jag vet hur man utövar den, jag kan grunderna och jag kan principerna...

Varför slutade jag med beatboxning egentligen?
Jag har samlat ihop en rad artiklar om Beatbox-avslutandet som ni kan läsa om ni vill, genom att ni klickar här, här och här.

Den största orsaken var nog för att jag hade så lite att erbjuda... Att beatboxa kräver åtminstone mer kreativitet och att man hela tiden underhåller med andra trick. Det var jag dålig på, det erkänner jag.
Men i drömmen så kunde jag i princip hela utbudet beatboxning har att erbjuda. Eller vad jag hade lärt mig men hursomhelst jag älskade det; att underhålla folket med det jag gillar att göra...
Synd bara att det är så himla svårt att göra det i dagens samhälle där intresset är så himla lågt att det faktiskt inte går att beatboxa ens...
Och irritationen var enorm när man var ständigt tvungen att höra kritik från alla håll och även tjatet att beatboxa för dem solo eller för en liten grupp, det var ett ständigt helvete...
Min bror slutade på grund av allt tjatande... Det gjorde jag med, bara för att slippa höra det hela tiden ute bland alla folkmassor osv...

Men detta var inte det jag ville prata om, det var drömmen som fick mig att inse att jag har mycket kvar att ge; jag älskar ju musik, jag älskar att underhålla folk och jag gillar att beatboxa. Så varför inte börja om helt från början igen?
Jag ska försöka träna lite beatboxning i smyg och öva nya trick så kanske jag kan visa mina skills senare offentligt. Det vore awesome faktiskt...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0