Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Rapport från idag

Hejsan igen.
Nu har det blivit kväll nu också och det är bra det eftersom jag mår betydligt bättre nu än i morse. Magen är stabil och ingen huvudvärk, det är ju kanon men det behövs mer vila!


[Besviken på ett beslut]
Jag har letat lite information kring våran lilla lokala förening "Port96" som är en lokal dataförening dock inofficiell fortfarande men håller på att startas upp i Arboga med som syfte att starta upp LAN och arrangera dem och ha Port96 som huvudsponsor.
Vi har haft många möten med Port96 gänget som har en rad åsikter, idéer och funderingar kring detta och det är ju fantastiskt bra.
En huvudfråga är hur många så kallade LAN kommer att arrangeras av Port96 gänget och finns det fler förslag på fler idéer kring vår lilla förening.

Vad jag förstår så vill ju de flesta som är datorintresserade är att de vill bli lika stora som Dreamhack gänget & company och det lär ju krävas mer tid, svett och arbete till det där... Men än så länge är detta en framtidsfråga...
Som ni kanske redan vet pratar vi om ungdomar mellan 15 - 25 år som är datorintresserade, spelintresserade och har mycket tid i sina fickor på att spendera sin tid till detta.

Mellan den 29 och den 1 november så hade Port96 gruppen arrangerat LAN på Brandsta Café helt utan problem (enligt en rapport från Thomas) och under det LANet bestämdes även att ett nytt LAN skulle arrangeras direkt den 19 november till och med den 21 november enligt "vår" hemsida som styrs utav våra duktiga webmasters...
Okej, det är väldigt bra att det flyter på som det ska och att ekonomin håller i sig men vi har småproblem som jag kommer att ta upp under vårt styrelsemöte den 15 november: vem i helvete kommer på dessa datum och varför ska de förstöra mina planeringar så ofta?

Den 19 november så skulle vi och några andra ifrån det gänget ha en filmkväll hemma hos mig och "julmusta" med popcorn men det verkar inte bli så tyvärr...
Det betyder att jag INTE tänker anmäla mig till detta "oplanerade" LAN som planerades utan min närvaro förstås eftersom de både har förstört min filmkväll samtidigt som vi haft ett LAN tidigare inte så längesedan...

Dagens ungdomar verkar ha mycket tid i sina fickor men jag har inte det och har annat för mig också och därför blir jag småsur när sånt här uppkommer...

När Thomas ringde mig i måndags var han också småsur på mig för att jag inte jobbat med protokollen och att "de" skulle haft papperna redan för tre veckor sedan.
Bullshit säger jag!
Inget datum hade vi bestämt och JAG HAR BESTÄMT TIDEN EFTERSOM JAG HAR MAKTEN ATT GÖRA SÅ MINA DAMER OCH HERRAR och har redan satt ett datum på sista inlämningsdag för rapporterna och protokollen och det är den 15 november 2010 och jag HAR JOBBAT HÅRT MED DESSA PROTOKOLL eftersom våra justerare tycks inte gilla detta själva så man ställer upp för att hjälpa en.

Ingen ur den andra gruppen har ju hört av sig heller och jag antar att de redan är förstådda i vad som händer...

Nåväl...
Nästa gång vill jag ha eventuella rapporter från era framtida planeringar om fler lan...
Trotts att jag inte är sådär jätte datorintresserad försöker jag verkligen begripa dagens teknologi av högsta kvalitet men ibland finns det gränser...

Detta är vad jag inte tänkte babbla om innan jag skrev detta blogginlägg men det får vara för denna gång i alla fall...

Ha en fortsatt trevlig kväll önskar:

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0