Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fattigpricken: Eddie

Hej.
Idag ska vi undersöka lite hur min ekonomi ser ut i april månad. Vad jag förstår från tidigare erfarenhet, låt oss säga dessa tre år som jag varit totalt arbetslös: att för varje aprilmånad som kommer så måste jag vara fattigast av alla fattiga i hela klotet... Nahh, inte hela klotet, det finns nog några som är värre än mig men hursomhelst... Vad jag vill komma till är att under marsmånad kunde man överleva som bäst men under denna förbaskade aprilmånad är överlevnad och hungern, en ständig kamp mellan frustration och vilande.

Vad jag vill komma med detta är att varför i hela helvete måste alltid aprilmånaderna vara fattigaste av alla månader under årets gång? Förra året VAR DET SAMMA SAK, likaså förr, förra året. Och nu iår också...

Däravallt så måste min födelsedag ligga i vägen också. What a shitload of f*ck...
Jag ser med andra ord, inte fram till min födelsedag iår igen eftersom vad kommer att häna? Samma saker igen fast iår lite ovanligt än alla år; Jag kommer att fira födelsedagen hos mina bästa vänner... Men ekonomin ser och kommer att vara densamma tills jag fyller i en hemsk rosa lapp och skickar iväg den, i god tid, till Socialförvaltningen igen för att sedan där, kunna bearbeta med den hemskt låga normen som betyder, enligt vad jag hört, ju lägre normen ligger på, desto sämre förhållanden i ekonomin får du... Hur i helvete går det ihop? Jag vet inte... Jag kanske inte ska vara hårda mot Socialförvaltningen för jag hoppas de gör deras jobb, annars så vet jag inte hur de jobbar. Men hursomhelst...

Jag har alltid hatat april, och allt på grund av att det alltid händer negativa saker hela förbannade tiden...

Kanske bevis på att man är en fattiglapp får ni sedan från det konoutdrag jag får ut via Swedbank och jag gillar inte att titta på den för ju lägre siffran är, ju lägre är chansen att jag lever bättre för vad är det vi lever på mest.. Vatten, bröd och mat eller hur? Jag har vatten i alla fall som jag får från vattenkranen där hemma och förstås någonstans att bo på... Men mat saknar jag efter den tomma kylskåpet jag har hemma. Hahaha, tom är den. Jag lovar, bevis? JAG HAR!

Nu är den rengjord i alla fall, städad. Perfectly clean! Jag gillar fräscha saker. Det ska vara fräscht!

Idag är det en stresstisdag. En dag jag inte ser fram emot. Jag hatar att leva på detta sätt? Finns det lösningar? ja, men det tar dock sin tid...

...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0