Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Glad Påsk!

Hej.
För fyra dagar sedan skrev jag om lite kort om påsken och frågade er om hur man firade påsken... Olyckligtvis har ingen förutom en person svarat på denna fråga så jag har faktiskt varit ganska "aktiv" när det gäller denna fråga och frågade andra personer "IRL" och det verkade vara trevligt att prata om påsken för att det ledde till andra tankar såsom Religion, Tro och Länder.

Påsken har jag aldrig firat i Sverige... Varför? Intresset har varit lika låg som när man firar jul men julen är faktiskt ännu värre eftersom jag alltid råkar bli sjuk under julfirandet... Men påsken har alltid varit kombinerat med min födelsedag dessa tidigare gånger men eftersom påsken anlände ganska sent i år så vart det ingen kombination men det spelar ju faktiskt ingen roll eftersom jag firar ju ingen påsk...

Och på Arbetsmarknadsenheten förberedde man också inför påsken ganska rejält, speciellt en arbetsledare som var förklädd till påskkärring och det var lite roligt faktiskt... Synd bara att jag inte har mått så tillräckligt bra denna vecka på grund av den starka pollen som just nu härjar fritt i naturen och immun mot pollen är jag verkligen inte...  Och när hon frågade om blåkulla förstod jag förstås inte ett smack vad hon menade men jag antar att det är ett ställe som alla påskkärringar och nära sticker till och firar påsken resten av tiden...

Jag har aldrig förstått påskens mening egentligen... Vad firar vi egentligen? Jesus sista dagar på jorden i Kristendomens och Bibelns ord? Är det något att fira?
Ja, jag klagar ju inte eftersom vi får ju ledigt men om man analyserar det lite så firar man alltså om Jesus sista tid innan han färdas mot skyn.
Jag är ingen expert när det gäller detta men jag anser att firar man detta så har man verkligen "bra tankar"...

Kort inlägg idag men detta är för att sammanfatta vad jag tycker om Påsken...

Men som andra säger, ha nu en GLAD PÅSK och fira den såsom ni tycker den ska firas!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0