Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

"Jag tycker synd om dig"

Hej.
Idag är det en solig och ganska varm lördag. Något som borde vara positivt, det är det också. Jag klagar inte och det vore förargligt att klaga...

["Jag tycker synd om dig, mannen"]
Denna vecka på Arbetsmarknadsenheten har varit ganska okej. Synd att vissa förstör som bara den en dag för mig tycker jag... Och det är ingen som arbetar där som gjort mig sur... Det är faktiskt någon okänd person som är inskriven på Datorteket som gjort mig sur, ilsken och förbannad över hans ord som han sade till mig...
Vi som arbetar på Arbetsmarknadsenheten ska egentligen inte göra någonting på Datorteket eller Jobbcentret men jag var där faktiskt och städade! Jag kanske sparar tid när jag säger så men i alla fall...

Som om denna person visste precis allt som har med livet att göra och vad i helvete har det med saken att göra egentligen? Först av allt, han är en utomstående person som jag aldrig sett förut men han påstod kände igen mig vilket jag inte alls godkänner eller ens accepterar att han känner mig... Och det värsta av allt var att han dessutom kunde mitt namn...
Vem i helvete har sagt till honom att han kände igen mig och vem har sagt mitt namn till honom?
Över mitt "ID-kort" från Arbetsmarknadsenheten? Nej... För guds skull...

Hursomhelst, vad jag vill säga är att han är en helt otrevlig person och dessutom har invandrarbakgrund... Och ni vet ju hur det är va?
Synd bara att jag tycker att han förstör invandrarkulturen med sättet han pratade mot mig, hans agerande och dessutom var han ju högljudd...
Jag förstår det inte, varför ska nästan alla dessa typer agera likadant egentligen?

När han frågade mig om jag var anställd på Arbetsmarknadsenheten svarade jag ju naturligtvis nej... Och genast började han med sitt tjafs om att han "tycker synd om mig" och att "Stanna hemma, där tjänar du något på det"... Och det mest absurda var när han frågade mig om jag hade en flickvän och jag svarade nej... Då började han säga att "Skaffa tjej mannen, det kommer vara bättre med en tjej och att tjejer alltid har mer pengar än en kille..." Seriöst..........

JAG KAN INTE FATTA VARFÖR HAN SA SÅ TILL MIG?!?!?! VARFÖR?!?!?!??!?!?!? GRAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! USCH FYTUSAN TILL ATT HAN ÄR SÅ DUM I HELA HUVUDET!!!! AHHHHHHHHHH! JAG BLIR JU TOKIG, VANSINNIG!!!!!!!

Okej, lugn...

Först av allt...
Att stanna hemma vore inget bra all eftersom dels, Arbetsförmedlingen och Socialförvaltningen säger att för att få något bistånd eller liknande så måste man mobilisera sig och med det menas, att du måste aktivt söka jobb, dels att aktivt hålla din handlingsplan uppdaterad och göra en tjänst eller liknande... Lite enkelt sagt men för att alla ska kunna förstå varför jag får ekonomiskt bistånd via Socialförvaltningen, jag måste ju göra något eller hur? Jag kan ju inte vara hemma för det tjänar man inget på...

Sen...
Att tycka synd om mig? Varför?
Jag har faktiskt sett några utav dina "relatives" komma och gå på Arbetsmarknadsenheten och jag har varit där hela tiden... Så what's the point?
Medan jag försöker att komma ur denna onda cirkel så kommer ju ni fram och tillbaka hela tiden så det är faktisk mer synd om er än om mig anser ju jag... Ja, jag tycker det... För att vara ärlig, jag tror jag har mer respekt än er i alla fall och det är något som jag egentligen inte skryter om men jag tycker att ska ni agera som ni vill, försök åtminstone att lyda våra regler här och respektera kulturen.

Sen...
Att skaffa tjej och att tjejer alltid har mer pengar än killar...
Vem har sagt det egentligen och varför ska jag skaffa tjej?
Visst, det vore trevligt att ha en partner att snackas vid och att älska varandra men ska man skaffa tjej bara för att på så sätt blir bättre ekonomiskt? Nej... OHNEJ!!! Nej... Jag tycker inte det... OCH DESSUTOM är jag nog inte redo och då menar vi ekonomiskt...
Som sagt, det SKULLE VARA AWESOME ATT HA EN PARTNER VID DET HÄR LAGET EFTERSOM JAG KÄNNER MIG SÅ ILLA JUST NU ATT JAG BEHÖVER FAKTISK NÅGON ATT PRATA MED... Åtminstone i min närhet...

Jag har mina vänner, absolut men när det gäller att ha partners, det har jag alltid misslyckats...
Så jag tänker inte så mycket på det kanske, jag kanske inte är redo än...
Men nu går vi till huvudämnet...

Att skaffa tjej bara för att det blir bättre för ekonomin.... Geez... Verkligen inte... Jag trodde att när man skaffade tjej eller en partner så skulle man älska varandra, prata med varandra och göra saker tillsammans... Eller ser man idag på varandra som stora sedlar? NEJ!!!
DÄRFÖR SÄGER JAG SÅHÄR!!!:

JAG GILLAR INTE DIG!!! Som frågade mig dumma saker på Jobbcenter i torsdags...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0