Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Achievement: No Summer Vacation

Hej.
Idag tänkte jag tala mer om min erfarenhet utav sommaren 2011.
Förra året skrev jag några rader om mitt misslyckande att studera hösten 2010. Men iår är det speciellt när jag vart antagen faktiskt till en högskola. Därför är jag extra glad när det gäller framtidens chanser till ljus och frihet.
Men mer om det får ni som sagt i en annan summering i denna blogg.


Igår debuterade jag (IGEN) eftersom några vill gärna veta vad som händer i Eddiemans Fredagspub (Som egentligen refererar till den "kult" som jag skapat och tack vare "Eddie-ismen" så kan detta vara ett steg närmare ljuset "(:" )

Sommaren 2011 har varit relativt lugnt med tanke på att just denna sommar bestämde jag mig för att ge det sista krutet på Hemservice på Arbetsmarknadsenheten. Hade det inte varit för skolan så hade jag nog fått en anställning där redan idag... Lite sent att resonera det nu eller hur? När jag redan vart lovad anställning i januari tidigare i år om jag inte kom in på något program för våren 2011... Men som om det blåstes bort automatiskt och ett konkret svar fick jag aldrig mer än att "du får inte ge upp" eller "Visa armbågen nu, Eddie".

[Visa Armbågen nu Eddie!]
Att visa armbågen idag är ju helt och hållet värdelöst... Men på min tid i grundskolan så var detta ett stort sätt att försvara sig. Precis, vi snackar alltså om mobbning... Idag finns den största mobbningen på Internet, men fortfarande i skolan och en del arbetsplatser... Kom igen nu... Mobbning är ju patetiskt... Och jag hatar mobbare eftersom jag själv var ett offer med tanke på hur jag betedde mig i skolan och tro mig, jag har varit galen... Men jag är stolt nog att fortsätta vara galen som jag är idag eftersom det är en del utav den försvarsmekanism som jag skapat tack vare metoden med att "Visa armbågen" och jag får tacka en mycket intelligent och viktig person, dessutom en lärare på Gäddgårdsskolan i Arboga för den fina insatsen... Det har betytt mycket för mig.

[Achievement: No Summer Vacation]
Bara jobb och jobb hela sommaren 2011 har betytt att jag varit mycket upptagen och väldigt sliten efter ett arbetspass/dag och speciellt under sommaren med tanke på värmen och törsten som uppstår jämt när man arbetar hårt...
Och i år tog jag en väldigt sen semester, redan var det planerat att ta semestern sista veckan i augusti och första veckan i september, tack vare att jag inte visste om jag skulle komma in i någon form utav skolaktivitet hösten 2011. Och dels för att vara med på ett mycket speciellt bröllop där två utav mina absolut bästa vänner snart ska ingå riktig äktenskap, vilket betyder ett steg närmare frihet, rättvisa och glädje.

Men tack vare att jag vart nu antagen betydde det att jag var tvungen att ta en veckas tidigare semester och det också betydde att jag dessutom skulle ta två veckors frisemester innan skolan började. Och just nu tar jag och njuter av lite vila och förbereder mig inför aktivitet framför skolbänken för första gången på 3 år efter den "olyckliga" incidenten redan innan jag tog studenten... Och tro mig, jag vill inte tillbaks dit...

Mycket positiva tankar idag... Men det kommer negativa... Men för idag får ni positiva och därför avrundar jag för diag tror jag. Annars får ni ha det så bra mina vänner IRL, Facebook, Twitter med mera.

Adios.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0