Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Arboga Karnevalen 2011

Hej.
Det är dags att berätta om årets Arboga Karneval.
Tyvärr så har jag inga bilder från det eventet eftersom min kamera dog tyvärr under en olycksfärd en gång när jag var, hmm, inte stabil nog kan man väl uttrycka sig eller hur?
Hursomhelst.
Fredagen var ingen höjdare med tanke på vädret och vi fruktade att årets karneval var förstörd då... Men så var det inte! Det var en solig lördag igår och värmen var fantastiskt bra för att vara ärlig!
Och folket var där, som den ska vara när det är karnevalsyra i Arboga.
Många kända ansikten såg man och det var trevligt att prata med er!! (:

[El Sombrero of True Hope]
Som sagt, igår köpte man "El Sombrero of True Hope", äkta läder och för ett mycket billigt och bra deal. Jag ska inte klaga och jag överraskade pappa väldigt mycket när han såg mig med sombreron. Och farbror vart också väldigt överraskad och se mig i en sombrero... Trotts att det var ganska varmt igår så skyddade sombreron mig mot solen och hettan men törstig var man ju konstant.
Letade mig vidare och träffade Master Jim & Maria på vägen också som också ville se karnevalsyran i Arboga. (:
Jag hade dock hoppats på fler marknadsstånd men jag gjorde min lilla shoppingrunda trotts allt och jag är väldigt nöjd. Fick mig ett par solglasögon men priset var inte som jag ville men de såg så snygga ut så jag hittade en hundring faktiskt på vägen av någon okänd anledning och använde den hundringen som en "blessing" och köpte mig brillorna. Fantastiskt må jag då säga.
Många såg mig och gillade min sombrero faktiskt, folk kom fram till mig och frågade om min sombrero. Ja det är roligt verkligen...
Nästa fråga måste vara om jag ska ha den på mig ganska ofta nu när solen är som den ska vara i Sverige? Som jag sa igår, den symboliserar karisma, personlighet och stil.
Som sagt, det är bara en tidsfråga om jag gör det. Men att jag ska ha den under juli och augusti-månad, ja, ingen tvekan!

Sammanfattningsvis så tycker jag att årets Arboga Karneval var en lyckad festival. Solen, moder jord och våra "espiritús" gjorde dagen till en mycket fin och vacker dag. Och folket, karnevalen, de färgglada kläderna, danserna och musiken var fantastiska. Dock kunde jag tycka att den salvadoranska bidraget kunde valt en bättre musikstil. Reggaeton passar verkligen inte till deras danser och kläder. Cumbia hade varit mer passande med tanke på att cumbia har alltid varit något som det salvadoranska folket alltid gillat... Men Reggaeton idag gillas mycket av dagens ungdomar, inte minst bland det salvadoranska folket. Men hursomhelst, en lyckad festival var det!
Gracias.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0