Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddieman svarar

Hej.
Jag fick en fråga nyligen som handlade om min blogg faktisk...

[Vad bloggar du om egentligen?]

Denna fråga kunde även vara; "Varför bloggar du" etc...
Ni har kanske märkt av på en del "fredagspub" inlägg att jag inleder genom att säga "Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg på nätet."
Där har jag precis nämnt en sak... En personlig blogg.

På något sätt har jag alltid gillat att dela med mig av saker som hänt under dagarna på till exempel Högskolan idag, tiderna på Arbetsmarknadsenheten då och mitt liv helt enkelt.
Det är som stora kapitel vart jag befinner mig i och hur visionerna ser ut för varje kapitel.
Just nu ser ju visionerna goda ut med tanke på att man är i Högskolan och en riktig student. Detta var målet under tiden jag gjorde min tjänst på Arbetsmarknadsenheten från dag ett! Men många har varit kritiska mot detta, därför tänkte jag skapa en ny kategori där det bara handlar om hur det är att vara arbetslös, hur det är att aktivt söka jobb, hur det är att vara på en Arbetsmarknadsenhet och hur svårt det är att leva på ett ekonomiskt bistånd. Den kategorin döper jag om efter en hett diskussion mellan mig och Maestro i Västerås; för Extrem Existensminimum [EEM]

Det här med att "många har varit kritiska" kanske ni börjar fundera lite eller hur?
Att ha ett mål från dag ett om att börja studera på en riktig skola är något som ska tas på allvar. Problemet var då hela tiden att väntan för att börja studera var hela tre år...
Och tjänsten man gjorde på Arbetsmarknadsenheten med så dåliga levnadsvillkor satte verkligen en individ på prov, och tro mig när jag säger detta; Jag vet hur man hanterar pengar eftersom jag har haft situationer där jag offrade ALLT bara för den där elräkningen som var så viktig att betala, annars skulle det leda till konsekvenser...

Jag gjorde min tjänst på Arbetsmarknadsenheten i 2,5 år... Med andra ord, jag var praktikant i två år...

Nog om det.
För att svara på huvudfrågan som handlade om vad jag bloggar om egentligen...
Jag bloggar om mitt liv helt enkelt... Detta är min personliga blogg där vadsomhelst kan dyka upp som i det här fallet; ett fall om fattigdomen...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0