Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Q&A's

[Vad betyder frasen; "För du firar ingen JUL?"]

Hej. Det är återigen dags att vara "seriös"... Eller ja, vad nu man ska kalla de tidigare inläggen men tilldelas man ett alias så måste man ju förklara vad de olika alias har för betydelser. Därför är "Eddiemans Book of Knowledge" en utmärkt idé till era funderingar...
Och apropå funderingar...
Många har ju frågat mig om vad "julen" har för betydelse ibland i mitt språk. När någon uttrycker sig om någonting som jag till exempel ogillar eller om någon frågar mig "varför" i sina frågor... Eller om personen inte hörde vad man sade för något då kommer alltid frasen ut ur mitt vokabulär: "FÖR DU FIRAR INGEN JUL!!!"

Detta har irriterat en del, och inte minst i mitt nya nätverk; Västerås, eftersom de ser mig med stora frågetecken om vad detta innebär egentligen...
Eller ja, detta har irriterat i många år, inte minst i Arboga, där jag uttrycker mig för det mesta om detta.

Det är ett sätt att försvara sig, mina damer och herrar... Någon slags försvarsmekanism på till exempel om du inte hörde mig vad jag sa eller annat som kan tänka sig vara något som jag har ogillat... Eller det kan även vara en avslutning på en mening; till exempel:

Försvarsmekanism: Fråga, "Hey Eddie, varför har du inga bättre skor??" Svar, "För att du firar ingen jul!"

Hörde inte: Fråga, "Varför ignorerade du mig"? Svar, "FÖR att du firar ingen jul! "

Språket; Ämne, "Eddie, du vart ägd nyss... " Svar, "Men det för att du inte firade någon jul!"

För det mesta används detta som ett försvarsmekanism, inte för att jag mår dåligt utav det, jag föddes upp med detta "elände" om man ska vara så petig...

I detta inlägg beskriver jag lite kort om detta fenomen och om varför jag säger så, på riktigt alltså... Så jag hoppas julen 2011 inte blir förstörd som tidigare... JAG HOPPAS!!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0