Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Q&A's

[Offsidefrågeställning: Varför pratar du Engelska med mig för?]

Detta har faktiskt hänt mig TVÅ GÅNGER i hela mitt liv... Första gången hände det under en vistelse på den lokala krogen i Arboga där en man (alkoholpåverkad förstås) började diskutera samhällsfrågor och språkkulturen. Han var strikt emot invandringen klart och tydligt och påstod också aldrig hört talas om invandrare som behärskade det svenska språket bra... Jag vart smått irriterad på personen men fortsatte diskussionen när den helt enkelt tar en helt otrolig vändning när mannen börjar prata hemskt dålig engelska (URSÄKTA MEN HANS ENGELSKA SÖG VERKLIGEN) med mig... Först förstod jag ingenting men eftersom han trodde jag var från något engelskspråkigt land så tog jag väl emot denna typ av diskussion och pratade engelska även jag med honom... Han fortsatte att prata om människor som inte kunde behärska svenska språket korrekt enligt honom men då frågade jag om varför han pratade engelska med mig och varför inte svenska med mig eftersom jag förstod honom även på svenska? Han började visa irritation och ilska och då vart man lite orolig... Men han bad om ursäkt och ville efter denna händelse och att jag skulle slå honom... Men jag slår inte folk och dessutom håller jag inte på med slagsmål... Då vart han istället aggressiv och började slå på bordet och så vidare...
Jag tog mig ur den positionen och begav mig ut från krogen eftersom han förstörde kvällen för mig helt enkelt... Bara för att jag inte såg svensk ut så behövde han inte prata engelska med mig, i en svensk krog och i ett svenskt samhälle?

En annan gång hände för ungefär tre veckor sedan där jag agerade som "Bodyguard" för några utav mina bästa vänner där jag möts av äldre människor i ett tält eller något liknande... De verkade ha roligt och det såg trevligt ut... Vad som var mindre trevligt var att jag intog mig i den positionen och jag tänkte i mina tankar att detta kommer nog inte vara så bra... Men jag tog det som vanligt och försökte att inte ha någon alls kommunikation med de som satt i tältet...
Plötsligt ville någon i det tältet att vi skulle komma fram och då var man väl tvungen att göra det också och de frågade alla sorters möjliga frågor därav också lands och kulturfrågor...
Men när mannen helt enkelt börjar prata engelska med mig då vart man fundersam... Han var kritisk mot mig hela tiden och sa något om "We can't take it anymore!" Mina första tankar var; Vad är det de inte kan ta emot längre och ju mer han snackade ju mer ilsken och förbannat vart han... Men återigen, engelskan sög verkligen mycket hårdare än den andre mannen...
Sen snackade han om kommunikationen att den var dålig och han repeterade frasen "We can't take it anymore"...
Jag tror det har något att göra med invandringen i Sverige faktiskt när han såg på mig... Till slut röt han mot mig och sa: Sätt dig på STOOOOLEN, IDIOT!
Jag satt alltså som ett stort frågetecken och ville verkligen dra mig ur den händelsen och konversationen...
Varför pratade han engelska med mig och varför vart han sur på mig?...
Måste även säga att människorna i tältet var alla alkoholpåverkade så det förvånade mig inte men frågeställningarna var hur stora som helst...

Ibland gillar jag inte detta och när detta händer så känner jag mig väldigt kränkt... Det är skillnad om någon som jag känner började snacka något om detta men detta är alltså människor som jag sett förut och förmodlingen kommer aldrig att se dem igen, vilket vore fantastiskt om det hände...
Ja, kvällen vart förstörd för mig även där om ni undrade...
Jag kan behärska flera språk; som sagt, engelska och även spanska därav väldigt lite franska och naturligtvis; SVENSKA.

FFS...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0