Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Reflections: Arboga Medeltidsdagar 2011

Hej.
Jag har funderat lite på saker som jag aldrig gjorde under sommaren 2011 eftersom jag dels gjorde min tjänst på Arbetsmarknadsenheten och dels för att jag var extremt fattig under sommarperioden...
En av de sakerna som jag inte kunde vara med i var att Se, medverka och tillbringa tiden på årets Medeltidsdagar i Arboga...

Jag hade den korrekta och positiva inställningen när jag accepterade att vara med på eventet redan långt innan aktiviteterna började och vi får tacka Facebook för den fina inställningen.
Men när det närmade sig var jag bara fokuserad på överlevnaden, hungern och den extremt låga inkomstkällan jag hade då, vilket var lika med noll under augustimånaden eftersom beslutet att jag inte skulle få hjälp längre togs alltså långt redan in i julimånaden där återigen den där hemska "rosa" lappen gjorde sina intryck... Men just när den kom vid den sista perioden på julimånaden så såg jag att den rosa lappen aldrig var i mitt kuvert...
Det betydde också att beslutet hade redan tagits; jag får ingen ersättning för augusti eftersom den dels var redan sökt och dels för att jag började plugga i september...
"Något borde man väl få innan plugget?..." Tänkte jag då men eftersom de är så kritiska och hårda ibland över en så får man väl ta konsekvenserna...
Så det enda jag levde på då var det sista hoppet från det arbetsmarknadspolitiska programmet man gick på och hoppades på rättvisa samtidigt som man tyckte att "jag gjort mitt nu, det är dags för lite förberedelser och förnyelse" och så vart det vilket jag tackar Arbetsförmedlingen för sina insatser för...

Men det lilla man fick levde man på och det räckte nog till hyran och andra betalningar men inte fan då till maten som jag hade hoppats på och eventuellt lite rekreation men NEJ, så vart det inte... Då vart budgeten för augustimånad förstörd då tänkte jag; eftersom jag gjorde mina sista dagar på Arbetsmarknadsenheten ville jag verkligen inte göra mina sista dagar där... Jag ville mest bara vara HEMMA och sova djupt och tänka efter livet som student och mina framtidsvisioner och inte göra det på AME då... Eftersom beslutet från myndigheten hade tagits och jag var väl nog för snäll för att acceptera den sortens orättvisa samtidigt som de säger att "de lyder lagboken", då var det inte så mycket att göra åt saken mer än att försöka vara dum och hungrig...
DÄRFÖR VILLE JAG INTE VARA PÅ AME den sista tiden för jag kände mig djupt besviken och dessutom mer fattig och ensam över hela jordklotet...
Men...
Hade det inte varit för mina vänner på Arbetsmarknadsenheten så hade jag inte klarat av det...
Det var PÅ GRUND AV MINA VÄNNER som jag fortsatte min "gratistjänst" på AME...
DET VAR DEM som gjorde mina sista två veckor, en speciell person som jag vill verkligen tacka så enomrt mycket för stöden är den man som jag kallar för YURI!!! Så om du läser detta min vän; TACK FÖR ALLT ERT ENORMA STÖD. Detta går till ALLA FÖRSTÅS SOM HJÄLPT MIG!

För att komma till ämnet i denna topic: På grund av fattigdomen "bojkottade" jag årets medeltidsdagar i Arboga vilket jag faktiskt hade sett fram emot men på grund av det orättvisa beslutet och samtidigt dåligt förberett utav AME så vart det som det blev...
Många har frågat mig angående om detta; "Man behövde inte pengar för att titta på medeltidsdagarna". Jo... Utan pengar är eventet ganska värdelöst eftersom att man kunde ha investerat i någonting som istället vart INGENTING, då kände jag att jag inte kunde vara med och titta på trotts att det var en hel del folk som ville träffa mig... Man kan säga att jag gick i en sorts "hemlig depression" och det var oerhört tråkigt att missa detta...

Det var svårt att leva under extrem fattigdom och hunger hela tiden när man dessutom var tvungen (oftast) att skippa lunchen eller middagen på grund av så lite pengar samtidigt som man hade en heltidstjänst, då vart det plötsligt en kamp mot klockan och hungern...
Jag ville inte låna pengar från mina vänner som ställde upp för en macka eller lunchpengar eftersom det var hela tiden "att tigga" kändes det som...
Men som jag sa tidigare, det var på grund av stödet från mina vänner på AME som gjorde att jag orkade vara med de sista veckorna i min heltidstjänst på AME... Utan dem hade jag stannat kvar hemma och gått in i en djup depression i hopp om ljusa tider och framtidsvisioner...

Ni fick ni ett svar angående min frånvaro under Arboga Medeltidsdagar 2011...

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0