Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [20 apr]

Godkväll och mycket välkomna ska ni var till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet.
Ja, då var det fredag igen, ganska ironiskt att jag bloggar just idag men det var ändå ett tag sen jag gjorde det.

För ett par dagar sedan fick jag en förfrågan och jag skulle lägga ned bloggen och mitt svar till just den frågan är naturligtvis; ett stort nej.
Jag har skrivit en massa saker och jag kan inte "bara" slänga all det dyrbara som sagts, det är som om allt det som jag skrivit här har bara vart i onödan, (vilket jag ibland har känt). Men nej, så om vi nu går vidare...
Eddiemans Beatbox Live @ Arboga Karnevalen 2005
[Högskolan]
Under tiden som jag inte bloggat har det verkligen hänt en massa saker, mycket som involverar skolan och dess arbeten som man kämpat med under ett par månader och dessutom alla tentor som har kommit och gått, lyckligtvis har jag klarat alla tentor utom en som jag kommer att skriva nästa fredag vilket lär vara en riktig utmaning för mig Eddie eftersom den tentan tar upp frågor som enligt en undersökning gjord av andra studenter i min klass, var en av de absolut svåraste tentorna någonsin, och det säger jag som går första året i Högskolan och det ska redan vara en ultimat utmaning.

Jag minns mycket väl innan jag hamnade i Högskolan, någon som jag tror inte alls är vis i huvudet överhuvudtaget, sade till mig att Högskolan är en svår skola, det är inte lätt och att ordet "kämpa" var ett ord som skulle dyka upp rätt så ofta...
Hmm.
Delvis har den här personen rätt... Men för att gå vidare in i ämnet, det som gör saken svårare är ju lärarna.
Men den här personen hade från ett Folkhögskoleperspektiv och Folkhögskola och Högskola, kanske är identiska med varandra men studiesättet och plugget är definitivt inte densamma. SÅ personen hade delvis fel men jag klagar inte, tips är alltid värdefullt att få men jag som har fått mycket information om Etik och Moral vet nog att man ska ta allt med en nypa salt, något som jag inte gjorde för ca tre månader sedan...
Och för att jag nog inte gilla personen i frågan också eftersom vi knappt känner varandra men hursomhelst, THE POINT IS; Högskolan är svår om man inte är delaktig i alla moment, kurser och föreläsningar och dessutom inte köper den kurslitteratur som ges i studiehandledningarna...
Nu låter jag själv som en lärare och därför så skippar vi denna fråga nu, eftersom det är fredag idag och då är det dags för Eddiemans Fredagspub.

Den här veckan som har varit har varit en mycket intensiv vecka, fylld med plugg, studier och moment, och en massa regn för den delen, inte för att jag klagar, jag gillar ju sånt här väder, det vet ni väl? Men vädret i Arboga har definitivt varit mycket bättre än det väder som varit i Västerås och det har verkligen varit en pain in the ass. Om det regnar i Arboga så snöar det naturligtvis i Västerås, så enkelt är det bara.

[Eddie minns]
Den här veckan har jag sett personer på tågstationen i Arboga, räkna en massa passagerare som kliver på och av tågen. Japp, det är den årliga och traditionella tågpassagerare-räkningen som Arbetsmarknadsenheten anordnar.
Det är trevligt att för en gångs skull bli räknad som en i gänget och vara passagerare. För att annars har jag antingen räknad med eller också inte deltagit i dessa moment. Som förra året som var egentligen en katastrofmånad i mars (eller april 2011) på enheten där det egentligen fanns för få personer som kunde ta över efter någon som skulle räkna.
MEd andra ord eller termer för er som inte förstod så bra, jag fick inte vara med förra året eftersom på vår avdelning fanns det ont om folk som kunde jobba och därför behövdes jag i lokalen för att inte göra arbetskamraterna oroliga.
Jag har pratat om detta tidigare och vad som var nytt då vara att kommunens aktiva politiker skulle närvara. Och jag tänkte då att jag kanske skulle kunna närvara också och dela med mig utav mina kunskaper till våra passagerare och resenärer i Arboga och vara i rampljuset och lysa som en av de unga politiker i Arboga. Det var en av mina tankar men som jag sade tidigare, jag fick inte vara med för att mina arbetsledare tyckte vi var alldeles för få personer i vår avdelning som kunde jobba då och om jag skulle vara med så skulle det vara en katastrof för arbetskamraterna. Jag ville så gärna vara med...

I år var det inga politiker eller andra med och räknade resenärer, det var de lokala arbetarna som vanligt som närvarade, några till och med flera dagar för att visa sin support för statistiken.

Det var denna veckas fredagspub, jag önskade jag hade flera topics i hjärnan men det har jag inte för tillfället men flera kommer, det kan jag lova igen. Ursäkta för att jag varit borta men ibland händer det mycket saker och Eddie blir lite småledsen eller upptagen om det.
Så ursäkta oss för störningarna!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0