Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Topic: Värmen

Usch för att jag hatar värmen... När sommaren kommer så tänker i alla fall dem flesta att paradiset, den sköna sommarvärmen och solen som positiva aspekter för att det ska vara en så kallad "skön sommar". Men den sköna upplevelsen ruineras när den så kallade värmeböljan kommer och dominerar flera veckor under sommarårstiden. När värmeböljan härjar så klagas det ganska mycket, vad jag vet i alla fall och jag är en av dem som klagar också på detta fenomen. Så vilka är det som tycker värmeböljan är en riktigt skön upplevelse?


Det finns en person som jag känner som faktiskt säger att han är en av dem som tycker värmeböljan är en skön känsla. Och han tror sig ha en lösning till varför han gillar det och varför människor ogillar vissa aspekter inom de olika årstiderna och det är på grund av geografi. Där människan bosatt sig och hur miljön och geografin ser ut spelar en stor del, det är hur människan anpassar sig till miljön. Han säger att han är van vid ökenvärme eftersom han dels kommer ifrån ett sådant område och dels för att han rest mycket till sådana områden och han bekräftar det själv att det är en skön upplevelse och säger också att jag inte är van vid sådana värmen och istället är van vid "bergsområdes" geografi. Alltså; kalla områden.

Kommer egentligen inte som en överraskning men eftersom jag kommer från ett land som har en tropisk klimatzon och som dessutom gillar bergsområden kan ha en viss sorts konflikt i det hela. Men det finns områden i El Salvador som har bergsområden där klimatet är likt den som finns i Sverige, men det är sällan sådant väder förekommer i El Salvador.
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0