Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [20 jan]

Godkväll och mycket välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg på nätet.

Som ni säkert redan vet så är det den 20 januari idag vilket betyder fredag. En riktigt kall fredag idag faktiskt, kylan börjar verkligen komma fram ordentligt och en riktig vinter kanske är på väg redan nu kanske... En sen vinter har jag alltid hört leder till extremt vackra somrar men jag kan ha fel eftersom det inte jag som bestämmer hur vädret ska se ut... Men man kan dock hoppas och det kanske vore väl något, vackra somrar eller hur?

[Dålig på att kritisera]
Denna vecka har bestått utav mycket plugg och lite vila och efter det avslutades det med en hemsk tenta som gick avsevärt bra faktiskt kände ju jag... Problemet kvarstår om läraren i sig är "dum" nog och inte acceptera mina svar såsom jag skrev dem och svarade dem till... "Bara du har beskrivit och anknutit den relevanta informationen i  svaret till frågorna så blir det rätt" fick jag som svar efter att ha undersökt lite grann om den extremt orättvisa bedömning som jag fick för att ha svarat lite kontroversiellt i en fråga som handlade om studietekniken... Okej, jag vet ju hur man studerar nu eftersom jag varit i Högskolan ett tag men att få ett svar från bedömarna om att det är fel att uttrycka sig om sin egen studieteknik med mina tankar och åsikter, ja då blir det ju fel.
Det är en liten kurs vi snackar om egentligen men jag blir ju förbannad när de säger dessutom att den studielitteratur som fanns med i kursen ska dessutom finnas med i sina egna anteckningar om studieteknik... Alltså vad har litteraturen med mina åsikter att göra med egentligen? Det är MINA svar och ni ska försöka bedöma mina svar... Jag hatar när det blir så men att diskutera om det finns inga planer på det, jag vet att jag är dålig på att ge kritik och det vet ni nog säkert... Jag kan ge er ett exempel till...
I redovisningssyfte så redovisar man om ett ämne som ska presenteras på ett korrekt sätt att åhörarna som lyssnar på den som redovisar ska granska redovisningen men på ett sådant korrekt sätt att det handlar om värdering eller i det epidemiologiska termer; Etik. (Nästan samma sak) så att det inte uppstår funderingar eller konflikter i arbetet.
När det är min tur så handlar det alltid om att ge respekt åt personen som jobbat hårt inför redovisningen. Så varför ska jag kritisera arbetet för? Jag kan ge positiv kritik och berätta för individen att denne gjort ett fantastiskt arbete och att arbetet var så intressant att det verkligen var värt varje sekund att lyssna på.
Men att ge "konstruktiva" och "synpunkter" i arbetet har jag alltid varit dålig på... Det är ju någonting som jag måste öva på från och med nu och det är därför som vi har några sådana övningar i skolan om det ibland... Men jag önskade dock att man ibland inte hade sådana problem ibland...

[The approach of a mystic woman]
Mycket utav den tid som jag pluggade denna vecka har tillbringats i Mälardalens Högskolebibliotek där jag och min kompis studerade lite folkhälsovetenskap i hopp om att bli lite mer klokare.
Det är ett intressant bibliotek men tyst är det dock sällan har jag fått veta av andra källor men själv har man inte sådana problem när man jämt och ständigt har musik i öronen.
Musiken är harmoni, musiken kan jag inte leva utan och varje dag måste jag få njuta utav min musik, annars anser jag det som jag ser i samhället för tråkigt och lite musik i öronen förgyller vardagarna, ungefär som att blanda vardagen med äventyr eller fantasi. Ibland har jag haft drömmar om när jag ibland går på gatorna och helt plötsligt stannar upp och dansar som en galning och i bakgrunden förvandlas vägen och byggnaderna till en enda stor scen och där står jag och uppträder för folket... Ah, så ljuvliga minnen verkligen. Jag har haft drömmar om att bli en artist en vacker dag men den drömmen får antagligen vänta eller så kommer den i form utav något annat...

Som sagt, plugga har man definitivt gjort och förstått sammanhanget har varit okej också, jag förstår nu de flesta epidemiologiska termer och fler kommer men för det mesta förstår jag de grundläggande termerna, något som jag inte förstod för 3 månader sedan när jag fortfarande inte förstod vad ordet "Empowerment" betydde...
Men mitt under en diskussion mellan mig och min "hermano Maestro" dyker plötsligt upp en kvinna till bordet vi var på och tittade på mig med fint leende och kom med världens chockfråga till mig; "Du är väl sur på mig eller hur?"
Mina första tankar var; Varför skulle jag vara sur på en kvinna? Varför skulle jag vara sur på henne? Och vem är den här kvinnan egentligen? Jag känner henne inte...
Det verkade vara en nära vän till min hermano Maestro när jag frågade honom om henne. Men jag svarade henne inte dock... Jag satt fundersam hela tiden och när Maestro försökte påminna mig om ett tidigare "event" eller händelse så kom jag på vem denna person var...
Jag hade aldrig sett henne, jag kände henne inte och jag hade dessutom glömt bort om denna händelse att jag var tvungen att fråga min vän om hon inte är sur på mig också?
Dessutom vad kunde jag svara egentligen när kvinnan dyker upp som ingenting och frågar mig om någonting som jag inte ens hade i åtanken om??

Men det var intressant faktiskt... Jag undrar dock om hon som sagt inte är sur på mig? För om hon är det så vill jag säga att jag ber om ursäkt för... Just det... Ursäkt för att jag inte gillar att personer säger till mig att jag har en brytning eller liknande... Gahh, varför egentligen?
Dessutom när någon säger till mig att jag har en brytning som liknar en spanjor...

Ursäkta oss för störningarna mina damer och herrar!!

Det var väl veckan i en liten fin sammanfattning. Undrar vad nästa vecka har att erbjuda? Ny kursstart har jag hört och det ska bli spännande!
Ha det fint!!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Anette Alvin

Du skriver underbara bloggar:-)

2012-01-22 @ 01:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0