Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [27 jan]

Det är ytterligare en fredag och då är det EDDIEMANS FREDAGSPUB!!!

[Väderprognos]
Då är det dags att introducera vädret mina damer och herrar och vad ska jag säga? Vi börjar dock med denna fredags väderprognos som har varit molnigt och smått kallt med små snöflingor som regnat ned och lagt sig på jordens mark. Molnigt har vi sagt och det har väl veckan också varit förutom i tisdags då det var väldigt fint när solen tittade sig fram en stund innan molnen kom fram igen. Sammanfattningsvis så kan jag säga att vädret har varit tråkigt men riktigt kallt, något som brukar kallas för vinter som är som den ska vara helt enkelt.

[Eddiemans Radio/Talkshow]
Något som jag brinner för ibland är att få kunna introducera er en alldeles egen radio eller talkshow som handlar om precis vadsomhelst. I dagsläget har jag inte funnit några topic eller trådar ännu men det är något som jag planerar men det går dock sakta.
Detta är en av mina intressen och att börja planera inför arbetet i sig är något som är på g.

[Best of Allram Eest]
Hermano Maestro, jag och en till besökte NetOnNet i Västerås under veckan och där skulle dem försöka leta efter en router och en dammsugare för Maestro saknade en hemma tydligen. När vi besöker NetOnNet upptäcker jag till min förvåning att butiken är ENORM!
Men när vi skulle betala allt och lämna butiken upptäcker jag till min stora och enorma överraskning att en av världens bästa filmer och person genom tiderna var i dvd-hyllan i butiken. Vår store favorit Allram Eest; mannen som uppfann julen, tv-underhållningen och som enligt dvd:n också nämner; att han även vann Wimbledon. Jag kunde inte motstå, jag var TVUNGEN att köpa hans unika DVD. Jag gillar också omslagsbilden som de valt att publicera på min idol; Allram Eest:

Jag har dock inte sett dvd;n ännu men den lär ju vara fylld med fantastiska scener och sketcher på min favorit Allram.
Jag skrattade så himla mycket i butiken och på vägen hem, jag kunde inte förstå det. Han satt på hyllan liksom och väntade bara på att någon skulle nappa och köpa filmen, och den lycklige var jag; EDDIE!!!
En av världens bästa köp som jag någonsin gjort, det måste verkligen firas med ett glas. Jag hyllar därmed min store idol; Allram Eest för detta.

[Veckan Allmänt]
Veckan har också bestått av lite plugg för kurserna som vi precis har börjat. Och nu har vi också fått en riktigt bra lärare. Tidigare har jag sagt att lärarna inte alls varit bra på grund av att de inte varit Folkhälsovetenskap vi lärt oss från dem men nu äntligen har vi fått en lärare som lär ut Folkhälsovetenskap och arbete i individ och grupp. Därför är jag riktigt nöjd och glad att det är nu som vi får testa oss fram att jobba med dessa uppgifter som en Folkhälsoarbetare eller Folkhälsovetare.

Var det bara i tisdags som tågen vart fullsatta?
Jag har pendlat i veckan vid samma tidpunkt och det har inte varit fullsatt då. Inte ens när tågen stannar vid Köping. Det var väldigt många ungdomar som klev på i tisdags och det var därför det vart fullsatt men annars har veckan varit lugn när det gäller tågen. Dessutom, inga försenade tåg än så länge så de håller verkligen måtten och tempot.

Apropå fullsatta tåg...
Något som definitivt inte varit fullsatt var klassrummet som vi var i onsdags och torsdags. Som jag berättade tidigare i veckan var det fullsatt i klassrummet vid uppropet som jag aldrig tidigare sett men under veckan minimerades på antalet elever som närvarade vid de vanliga lektionerna. Och igår torsdags var det verkligen många borta.
Vart de kanske skrämda av uppgifterna som vi fick som ska dessutom lämnas in den 2 februari? Nej det tror jag inte men det var en tanke bara. Till och med läraren vart förvånad och frågade oss om detta men vi hade inga svar åt henne. Men hon körde på som vanligt och äntligen vart jag klokare efter hennes föreläsningar. Nu tackar jag för att jag åtminstone valt ett bra program på Mälardalens Högskola.

Detta var då veckans Fredagspub.
Och jag ska inte missa nästa veckas fredagspub heller för vem vill inte fira för att det det äntligen är fredag och helg?
Ha en fortsatt trevlig fredagskväll och en awesome helg önskar:

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0