Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Hemska internetuppkoppling

Hej.
Då var det söndagskväll igen.
Som rubriken lyder så kommer det att handla om den internetuppkoppling som jag tvingats leva med denna vecka och den har varit hemsk...

Det började när jag och min bror hade en het diskussion om vår uppväxt och helt plötsligt försvinner signalen och jag förlorade kontakten... Jag hatar när det blir så och detta var bara början... Hela veckan har internetuppkopplingen som jag haft bara stängt av sig och startat om igen... Andra dagar har jag inte ens haft internet och jag förstår inte varför...
Internetleverantören Tele2 har inga förklaringar till detta men nu när jag precis nämnde Tele2 så blir ni kanske inte så förvånade nu längre eller hur? Och att beskriva Tele2s kundtjänst är som att beskriva hur pass smutsiga toaletterna är hos "begravningsmannen". Vissa kommer att tolka detta som ett skämt men de som känner mig vet kanske vad jag menar med detta. Men åter till poängen; När jag försökte kontakta dem om ett byte och förklaring via kundtjänsten på telefon har man förstås en väntetid där många ringer Tele2 samtidigt... Efter mindre än en halvtimmas väntan var det äntligen min tur och när jag ville presentera mina förändringar så lade hon på luren... HON LADE PÅ LUREN!!!! VARFÖR?!?!?!?!?!?!?!?
KUNDTJÄNSTEN FÅR INTE GÖRA SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och min bror bara garvade efter händelsen när jag berättade det för honom om vad som hade ägt rum... Personen bakom luren som jobbade på Tele2s kundtjänst lade kanske utav misstag på luren eller kanske tryckte på fel knapp där jag förlorade kontakten men den första känslan var att jag kände mig diskriminerad.

Internethastigheten är dessutom hemsk så en förändring behövs så snarast möjligt.

Ett kanske uselt inlägg ikväll men att förlora internetkontakten var 30;de minut, då blir det en inhemsk vana (för internetleverantören) och raseriutbrott för mig...

Och att dessutom inte kunna HÄMTA UT SITT NYA SCHEMA FÖR DE NYA KURSERNA som startar den 24 januari, DÅ BLIR JAG FÖRBANNAD!!!!!
(Har dock hört att det är serverna på Mälardalens Högskola som haft problem nyligen men jag kan ha fel)

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Eddie,



Det arbetas intensivt på att minimera kötiderna och maximera möjligheten för dig som kund att komma i kontakt med vår kundservice. Vi har bland annat infört en chatt funktion för vanliga ärenden. I ditt fall är det vår support du behöver tala med och så är enda alternativet telefonkontakt när du sitter vid din dator. För att kunna lokalisera internet problemet rekommenderar vi dig att ringa supporten så snart du kan igen.

Troligen råkade personen du kom fram till avbryta samtalet felaktigt vilket inte ska behöva ske så vi beklagar att du kände dig diskriminerad av detta.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2012-01-23 @ 14:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0