Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Problematik med att hinna med vissa saker...

Hej och välkomna till Eddiemans Fredagspub, min personliga blogg på nätet.
Idag tänkte jag försöka förklara för vissa över varför jag ibland tackar nej till eventuella evenemang, inbokade möten och annat liknande detta...

Jag har inte den sortens tid eller möjlighet längre eftersom min tid är extremt liten...

När jag jobbade och var inskriven på Arbetsmarknadsenheten hade jag extremt mycket tid? Varför det egentligen, varför hade jag mer tid där, trotts att man jobbade från 7.00 på en hemsk morgon till 16.00 på eftermiddagen? Låt mig förklara...

Mycket utav det som hände på Arbetsmarknadsenheten som jag upplevde hade både positiva och negativa effekter inom mig och min ram.
För det första så hade jag extremt dåligt med pengar, alltså ekonomin den var rosenrasande varje dag och försök till ett bättre levnadsstandard var ganska hög och orättvisorna likaså var höga. Därför sökte jag hjälp från högre makter och insåg att Politiken idag skulle kunna vara min räddning, där kunde jag uttrycka mina åsikter om orättvisorna i världen, men då gällde det också att leta efter rätt parti och det parti eller de med de politiska åsikterna som stämde överens med mina var Socialdemokraterna, därför är jag idag en stolt Socialdemokrat, för att världen idag är stentuff och förändringar måste ske nu, pronto!

Det andra var att "jobbade" man på Arbetsmarknadsenheten gick vissa viktiga ärenden före Arbetsmarknadsenhetens arbeten.
Först hade man viktiga möten med Arbetsförmedlingen, sedan med de usla jobbcoacherna i Sverige idag och till sist politiken (som kom först efter en lång vistelse på Arbetsmarknadsenheten).
Vissa schemalagda möten med jobbcoacherna var prioriteringar men jag visste inte dock om de politiska mötena var viktiga och jag minns att jag hade ett snack med min chef om detta och de visade goda positiva chanser att jag kunde närvara på dessa viktiga politiska möten, om det inte störde verksamheten på Arbetsmarknadsenheten och Hemservice. Oftast är Hemservice den verksamheten på enheten den mest tidskrävande eftersom de hjälper pensionärer med tjänster såsom städning, tvätt och handling.
Men jag hade aldrig problem med det och kunde glatt närvara vid många mötestillfällen med partiet och att göra och lyfta fram sina åsikter för ett bättre, jämställt och rättvist samhälle idag.
Därför hade jag mer tid när jag var på Arbetsmarknadsenheten eftersom mina chefer och kontaktpersoner godkände mina ärenden.

Idag är jag fast vid skolan vilket är en fantastisk upplevelse mina damer och herrar. Min dröm gick i uppfyllelse och glädjen som kom när jag fick reda på det via en monitor och skrek och jublade över resultatet till min chef på Arbetsmarknadsenheten, jag höll faktiskt på att gråta utav glädje.
Nu har ju en viss tid gått och fler utmaningar väntar för Eddie här och mer tid kommer att krävas och jag dessutom pendlar varje dag till Västerås gör saken mer tidskrävande. Därför hinner jag inte med så mycket mer än helgerna där det oftast brukar vara städning och rekreation som förgyller mina dagar då.
Men annars så har jag inte den tiden att ibland närvara vid möten trotts att jag verkligen vill men jag prioriterar skolan först och allt annat sen.
Jag försöker verkligen men ibland är jag faktiskt tvungen att tacka nej, inte för att tycker det är onödigt eller andra negativa tankar nej... Jag gör det för att försöka hinna med mina arbeten för och till skolan eftersom min dröm gick i uppfyllelse ska jag också förverkliga drömmen genom att vara färdig utbildad Folkhälsovetare. Det är nästa steg i Eddiemans book of knowledge.
Så där har ni en förklaring på varför jag ibland tackar nej till olika sorters evenemang, möten, politiska möten och annat liknande, för att hinna med mina studier helt enkelt.

Jag brukar besöka Arbetsmarknadsenheten (min fria vilja) eftersom det var där jag tillbringade mest under en 2,5 års period och anledningen till att jag gör det är att främst; Jag hinner och är ledig från skolan och kan göra det, jag vill träffa mina arbetskamrater, vänner och kontaktpersoner, jag vill höra dem senaste nyheterna och för att hålla kontakten mellan mig och Arbetsmarknadsenheten.
Men allt detta i mån av tid förstås. Tiden är alltså viktig och det är det jag försökt att belysa i detta blogginlägg.

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0