Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Hårddiskproblem

Godmorgon.
Har ni datoranvändare någonsin råkat illa ut när en av era (våra) kära hårddiskar som vi spenderat och lagt ned våra själar i, förstöras av en fraktion på 10 sekunder?
Jag har och det lär ju inte vara första gången, hell, hoppas inte på fler gånger bara.
Några av er som känner mig kanske har lagt märkte till den sortens "överföring" jag gör mellan filer till de olika hårddiskar som står på mitt bord här hemma... Men just idag hände det som inte fick hända egentligen... Nej, vi snackar inte om strömmen, vi snackar om det verkligen var en "överföring" av filer till min nya hårddisk och det verkar vara som om min gamla hårddisk bara hade fragment av filer att erbjuda! Inte ens en "kb" av ren fragment överfördes till den nya hårddisken. Det är som om man ska tro att det man vill bjuda på är något men det i själva verket bara är rena tomheten som man bär på.

Detta betyder alltså följande; Att jag spillde 1,5 månader på ABSOLUT INGENTING!!! Överföringen gav bara en massa tomma filer, alltså luft!!
Om ni nu undrade vilken hårddisktyp denna döda hårddisk är av så kan jag bara säga att det är en form utav en Seagate hårddisk... Och när ni hör ordet Seagate, då blir man inte lika förvånad längre. Med en sådan reputation som de har så kanske man ska försöka undra vart man ska införskaffa hårddiskar i framtiden.
Jag är så förbannad just nu att jag faktiskt offrat en massa timmar på att hitta olika sorters lösningar för att åtminstone rådda dessa viktiga filer från den döda hårddisken och jag har faktiskt funnit en som fungerar... Ganska okej i alla fall, vi behöver i alla fall inte vänta två förbannade månader för att veta om det ska fungera eller inte nu i alla fall och det är väl tur det för kanske om jag fortsätter med denna snigelfart så kanske hårddisken vid slutfasen fattar eld och säger adjö och tar med sig filerna till helvetet och det vore ju förödande eller hur?

Usch vad jag är trött just nu, på grund av detta, jag har inte sovit en blund... Inte ens efter att jag varvat mitt favoritspel Cry of Fear. Mer om den "modden" berättar jag i ett annat inlägg.

Godmorgon!

//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0