Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

3 april 2013

Onsdagen bjöd inte så mycket på fundersamheter från tidigare event. Tisdagen kan ha varit en av de absolut värsta dagar som jag kunde uppleva men samtidigt så tyckte jag att kursen var intressant så jag lät det vara som det är nu och låter dem få sina chanser att förbättra sig under kursens gång. Men denna dag så var det ytterligare en kursintroduktion, en bättre än för att vara ärlig men ingenting speciellt förutom de nya studenterna och ansikten vilket skrämde mig innerst inne men det är väl någonting som jag får ta emot eftersom dessa är ju frigående kurser och alla kan vara med.
Det som gjorde mindre lockande till just denna kurs var att dels så handlar kursen om arbetsplatser och hur man främjar arbetsplatsen till en bättre hälsostandard vilket vi tidigare hade läst om i kursen Människan i arbetslivet vilket jag gav absolut negativ kritik vid kursutvärderingen eftersom upplägget var en aning ”konfunderande” när man skulle gå igenom alla de lärandemålen samtidigt också som vi fick reda på att det inte var den kursansvarige som skulle rätta tentamen. De som hade denna kurs förra året lär ju ha varit positiva till att de åtminstone fick en hemtentamen kring denna kurs men i år introducerades det en salstentamen där frågorna var så otydligt formulerade att det var verkligen svårt att förstå vad professorn menade samtidigt som man inte fick reda på poängantal vilket försvårade det ytterligare till att formulera konkreta svar. Jag skrev alltså sju sidor av ren nonsens vilket gav det negativa resultatet men vad kunde jag göra när frågorna var så hemska? De följde ju inte ens de lärandemålen! Och det gjorde inte den andra tentamen heller efter rykten som var bekräftade av några klasskamrater som närvarade då vid skrivningen, att det tilldelades två helt unika tentamen till studenterna. Varför var det så, varför fick man två unika tentamen för?


Som jag sa, jag gav kursen mycket negativ kritik för upplägget, för deras sätt att hantera kursens innehåll samt också deras inhemska beslut att låta en folkhälsoprofessor rätta tentamen. Jag har absolut inget emot en folkhälsoprofessor, expert i ämnet Folkhälsa, hantera dessa frågor men vi var utifrån syftet med kursens innehåll, följa de lärandemålen vilket det absolut inte framkom alls, speciellt vid skrivandet av tentamen. Eller ja, vid tentamenstillfället... Vad jag menar med detta är helt enkelt att de kunde ha gjort allt mycket bättre men deras beslut var tydligen en funderare.
Så jag hoppas denna nya kurs är mycket bättre med inlägget samtidigt också som de bjuder på föreläsare som är intressanta och värda att lyssna på. Med det påståendet menar jag att de måste vara KREATIVA, intressanta att lyssna på och inte tråkiga, halvt skakiga och nervösa för det förstör bara ”the momentum”.

Jag kommer att vara nervös under hela denna kurs eftersom innan avslutningsfaserna i varenda kurs jag hittills haft, avslutas det med examinationsuppgifter som innebär att man presenterar ett arbete man jobbat under hela kursens gång till examinatorn och studenterna som närvarar vid tillfället och eftersom det är dessutom nya kursmedlemmar så blir det hela ”mindre säkert”.
Ja, jag kommer förmodligen bara att träffa dessa nya ansikten bara vid lektionstillfällena vilket isig är en besvikelse, jag skulle gärna vilja snacka med nya ansikten, personligheter och människor. Men som sagt, den tidigare ”barriären” jag snackat om hindrar det för det mesta plus andra faktorer som påverkas runtomkring mig är stora hinder och bekymmer. Eller ja, det har varit och hoppas inte det är så men chanserna är ganska stora när jag dessutom inte delar samma intressen med dem vilket försvårar det ytterligare... Ahhhhh. Jag vill inte prata om detta mer, kan vi hoppa över det nu?

Onsdagen det, in a nutshell!

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0