Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Countdown in April – Eddie goes Old School

Hejsan och välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet.
Eller ja, det är frågan egentligen... Är den verkligen så personlig eller är det bara ett påhitt som jag av mina extremt dåliga fantasier, lyckats komma på eller är det fortfarande så att filosofin härjar, trotts att du en gång i tiden, vart förvarnad om att du aldrig skulle bli en filosof eller liknande en sådan person som tänker för mycket utanför ramarna?...
Jag har redan börjat... Men ni läsare bör inte vara oroliga över detta sätt att skriva för det jag skriver, förstår ju inte så många... Tror jag, jag är inte säker... Eller så är det bara för att jag inte har tillräckligt utvecklat ”det sätt att skriva”...



Ärligt talat, varför börjar jag mitt inlägg med detta egentligen? Svaret ligger i det som jag skrev på Facebook för ett x antal dagar sedan. Den 16 mars 2013 skrev jag "Du kommer aldrig att vara en författare Eddie eftersom du saknar fantasi och kunskap i ämnet" - Från att ha kommit ihåg minnen från gymnasiet...”
Egentligen så stämmer detta inte till 100% och det kan bero på som jag nämnde tidigare, att min hjärna ”kanske” inte kommer ihåg det som min lärare sa då om mina så kallade ”författarkunskaper” när vi vid flera tillfällena i svenskalektionerna skulle skriva och berätta en historia som hade en viss koppling med svensk historia och kultur och jag var så fruktansvärt dålig på att skriva historier och att berätta historier för andra finns inte i min värld. Jag visste om detta, problemet var då att jag inte visste vilken överraskning som skulle dyka upp under ett ”utvecklingssamtal” med min lärare där hon varnade mig och sade att jag inte hade kunskap om att ”skriva ihop historia” vilket var en av de stora anledningarna till att mina så kallade ”berättelser” aldrig vart upplästa. Men varför fick jag ingen hjälp om detta eller varför kunde jag inte få någon form utav uppgradering ”First aid kit” eller liknande? Jag sökte till de valbara kurser som man kunde välja utifrån ett system som aldrig funkade i just den gymnasieskolan i Arboga. Jag valde alltid författar, skriv och läskurserna som extra resurs för att utveckla mitt skrivande men fick aldrig de kurserna och fick istället musik eftersom jag på den tiden var (fortfarande idag men inte lika mycket) musikintresserad, speciellt när man höll på med Beatboxing. Just idag undrar jag över saken, fanns det inte tillräckligt med lärare för detta eller var intresset alltid lågt bland studenterna på den tiden i gymnasieskolan? Ingen aning men det hade varit mycket trevligare om jag hade kunnat vara medverkande i kurserna för det skulle hjälpa mig stort när jag väl landade på Högskolan och att studera på högskolan är helt enkelt en annan nivå, självklart en utmaning.

[Countdown in April – Eddie goes Old School]
Eftersom födelsedagen kommer med stormsteg så ska vi tillsammans med ”The Big Eddie Community” sammanställa lite information till nedräkningen av födelsedagen, med syfte att underhålla och inget mer. Jo, kanske få er läsare att tycka saker är intressant för det är alltid viktigt när det gäller att skriva några rader och eftersom jag dessutom saknar ”kunskap” i ämnet så blir detta mycket mer spännande!

Eddiemans Traits 2013; Number 1
Musikälskare
”Med musiken i öronen förvandlas vardagliga ögonblick till ett ’musikdiggande äventyr’ där långa, tråkiga och trista promenader och andra ögonblick aldrig blir tråkiga och trista längre. Beroende på vilken typ av musikgenre och låtval så ändras ‘musikdiggandet’ och även tempot i musiken spelar en viktig roll eftersom det är musiktempot (ibland) som ändrar gångstilen och rytmen. ” 

 

//Eddie

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0