Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Fredagspub [22 feb]

Jaha, då är det så att det är ytterligare en fredag och då är det Eddiemans Fredagspub!
Hm, inte så värst entusiastisk längre eller hur? Det är ju det där med greppet om att blogga som får verkligen det att glöda men det glödet har verkligen försvunnit ur mig sedan jag började högskolan ska ni veta. 
 
[Väderprognos]
Går det att säga varma minusgrader? Jag säger det i alla fall, dagens fredag har varit molnigt, extremt halkigt om vägarna och riktig mystemperatur att verkligen avnjuta för er som gillar kylan, som jag. 


[Veckan]
Så vad har egentligen hänt i Eddie's värld denna vecka då? Plugg har stått på agendan hela veckan med två tentamen, en dock som avslutades i tisdags för mig och en som verkligen var en tentamen att fundera över verkligen. Jag vart besviken med tanke på att det som jag intresserade av mig och som jag la extra krut i, kom inte alls med på frågorna och jag tvingades till att vara kreativ på åtminstone två utav frågorna som angavs i torsdags, totalt var det sex frågor. Men blir jag förvånad? Absolut inte, jag visste att på något sätt skulle de dra in åtminstone en eller två frågor om något helt annat som belystes under en specifik lektion. I detta fall så var det alla frågor i just den tentamen. 
Jag klagar dock inte på kursen som jag läser just nu, det är en av mina favoriter just nu, efter den globala hälso-kursen som avslutades lite efter januarimånad. Det är precis sådana frågor som jag skulle vilja arbeta med, ett hälofrämjande arbete och arbetsmiljö samtidigt som man har den globala folkhälsan bakom sig och lite utav folkhälsopolitiken bredvid sig tack vare kunskap och politik som belyser vissa vardagar för mig.
Höjdpunkten med att vara politiker är att man får skaka hand med de kända politikerna, som igår när jag fick skaka hand med en känd Folkpartist i Arboga och det gjorde mig tillfredsställd i några minuter faktiskt.
Men mer om politik och annat kring det i ett annat inlägg.

Veckan har dock varit mycket lugnt, inga konstigheter när jag promenerar längs gatorna förutom att det är så himla halt och fyllt med is på vägar och gator. Det värsta jag vet är att halka. Jag förstår inte varför jag halkar så himla mycket i alla fall, jag har ju för guds skull vinterskor... Och det räcker inte heller genom att äga ett par dyra vinterskor som inte hjälper mot halkan när jag ser en annan person gå förbi min svaga och långsamma gångsstil där jag upptäcker att personen äger ett pas sommarskor och går med dem ute i snön. Jag förstår inte logiken i det hela. Är det på grund av att jag aldrig gått på hal is eller "åkt" skridskor? 
Ingen aning, det är mig en funderar det där egentligen och skridskor-frågan är i sig, också en historia bakom som jag tänker ta en annan gång, då man fortfarande gick i grundskolan och agerade "loco" och "inte hade en hjärna". Jag vill inte minnas, se igen eller höra om min barndom, verkligen inte... 
 
Ett kort fredagspubinlägg. Ni vet hur det är, Eddie hälsar dock alla en trevlig helg och var försiktiga. 
 
//Eddie
 
 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0