Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Tentamens besvikelse

I torsdags skrev jag en av de absolut sämsta tentamen som jag någonsin sett och upplevt (skrivit). Jag berättade lite grann om det i fredagsinlägget om det och här kommer då lite mer fördjupat i mina tankar...
Först av allt, det var en ganska så "liten" tentamen och med "liten" så menar jag alltså att det var sex extremt breda frågor som handlade i princip om Hälsofrämjande arbete, teorier och modeller, arbetsmiljö och stödjande miljöer. Lite så exotiska begrepp men det var åtminstone fyra av de fem frågorna som handlade om hälsofrämjande arbete och stödjande miljöer. En fråga var bara enbart om en viss sorts psykologisk teorimodell och en annan med frågor om stressmodeller, ni vet, the basic ones. Problemet var dock att det som jag hade pluggat med kom absolut inte med i frågorna.. De flesta frågorna visste man dock redan på grund av min arbetslivserfarenhet tagen från de arbetsmarknadspolitiska programmen från tidigare erfarenheter med Arbetsförmedlingen, jobbcoacherna och arbetsmarknadsenheten i Arboga, speciellt frågorna om arbetsmiljöer. Och de andra från Psykologin från Gymnasietiden och tidigare erfarenheter med Folkhälsovetenskap från förra året. Resten då? Jag var faktiskt nära på att protestera och dra mig ifrån tentamenssalen men gjorde inte det på grund av de konsekvenser som kan uppstå. Jag besvarade frågorna så gott jag kunde... Så besviken har jag dock aldrig varit efter det att en tentamen skrivits färdigt... Jag hade hoppats på frågor rörande det som stod i de lärandemålen. Visst, det kanske var det men jag kände dock att det jag läste på var helt fel saker.... Dessutom var det en fråga specifikt från ett tidigare obligatorisk seminarium... Men jag antar att det vi läser just nu handlar om dessa begrepp och teorier vilket jag är mycket dålig på att komma ihåg, precis när det gäller att komma ihåg matematiska begrepp och siffror och ni vet redan hur dålig jag är på matematik...
 
En funderare bara... Brukar ju annars fundera... Ofta...
 
//Eddie
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0