Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddies Semester 2013

Tjenare och välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet som verkligen inte uppdaterats och publicerats en massa saker sedan... En tid tillbaka sedan och det har ju sina orsaker och det känns faktiskt som om jag rabblat upp det ganska många gånger så för att korta ned det säger jag bara; ursäkta mig, jag har varit ganska så ”lat” av mig och inte velat blogga men nu när jag kanske har lite extra tid utav mig, eftersom det äntligen är sommar 2013, efterlängtat eller hur? För somliga sommarälskare och njutare är sommaren det bästa och vad man gör utav sommaren är också det viktigaste eftersom det är vad man gör utav sommaren och hur man spenderar tiden under sommaren som gör upplevelserna och njutningen utav just sommaren, inte bara en ”skön” upplevelse men också att se möjligheterna och att utforska den fina naturen, världen, den sköna värmen och atmosfären... Jag tror jag babblat alldeles för mycket... The point is... Man gör sommarupplevelserna. Gör man något kreativt varje dag eller ser möjligheterna så kommer sommaren förmodligen vara en av de bästa sommarupplevelser en person någonsin kommer att få och det är precis vad jag försöker göra med sommaren 2013 och framöver eftersom det alltid har känts att sommaren är en plats och tid för ett stor fet dollarmärke framför en individ... Att man sätter en stämpel på en och säger ”jaha, nu måste jag försöka hitta ett sätt att överleva denna förbaskade sommar nu igen eftersom det alltid uppstår misär och pessimistiskt tänkande när man har problem ekonomiskt”. – Eddie 2010

 

När jag sade detta hade jag verkligen inga andra tankar än att; försöka nå mina mål, försöka hitta någon form utav inkomst till försörjning, strunta i allt negativt som uppstår kring min närhet och försöka se allt på ett positivt sätt. Trotts att det verkligen var många saker som stod i vägen för en för att kunna nå målen var jag aldrig destruktiv eller hade negativa tankar för att forcera dessa destruktiva tankar ännu mer. Vad jag hade dock är individer och nära och familjen som pressade mig för att nå målen vilket inte hjälpte alls. Jag var verkligen envis och tålmodig och ville framåt men jag fick dock aldrig den ”motivationen” att utvecklas och tänka ännu mer... Med andra ord, jag fick aldrig uppleva empowerment-känslan som kan beskrivas på detta vis; den känslan som uppstår när man lär sig någonting nytt och att du kan bevisa det för någon att du förstått det du nyss lärt dig. Exakt den känslan fick jag aldrig eller andra motiverande saker för att orka vidare och kämpa, de saker var jag tvungen att leta mig fram, att finna och leta efter dessa skulle visserligen ta tid men jag lyckades och försöker se möjligheter hela tiden och infinna andra ”empowerment” känslor över vad jag gör idag till exempel. Därför är jag alltid glad, jag är nöjd med mitt liv och försöker alltid göra min närvaro glad också. Jag vill bli älskad av alla, jag tror jag sagt detta förr men jag vill verkligen det, att alla är glada och infinner glädje genom att man förmedlar samma känslor, idéer och kunskap tillsammans, det är det jag försöker sträva efter varje dag.

Så njut av din ledighet, njut av din semester, njut av sommaren eller njut av alla dina aktiviteter, jobb eller möjligheter, det är en fin gåva. 

//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0