Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Q&A: Varför är din blogg tråkig?

Ahh yes, då var årets alla-helgonadagar över och vi har precis återgått till våra normala faser i våra liv. Jag hade trubbel med årets "halloween" eftersom dels var jag helt oförberedd för detta och dels också motivationen för det var lika med noll i helgen vilket kanske märktes av? Eller nej, just det, det gjorde det inte alls, jag var ju hemma och pluggade, filosoferade och tänkte nog alldeles för mycket om det. Dessutom hade jag ett inlägg på "g" igårkväll men det inlägget försvann efter att utav misstag "uppdaterat" mitt innehåll på min webbläsare vilket jag skrek utav frustration mot skärmen och vart sur hela dagen efter det. Ni kan ju tänka er samma scenario när ett arbete försvinner helt plötsligt utan någon förklaring när man lagt ned sin själ i att bli färdig och hinna med i tid. 
 
Foto: Arboga en grå, kall och "tråkig" sen oktoberdag. 
Alright, tänkte svara på en fråga som jag fick nyligen av en person som.. Vi säger att jag känner personen mycket väl... 
Q: Varför är din blogg tråkig? 
A: För det första, vad menar du med den frågeformuleringen egentligen? För att undersöka vad frågan handlar om i helhet så ska vi i alla fall försöka förklara vad definitionen av ordet "tråkig" betyder... 
Efter att ha surrat i internetvärlden (eftersom jag tyvärr saknar en klassisk ordbok) så är definitionen av tråkig något som uppfattas som ovälmående, ostimulerande samt att det ger upphov till tristess
 
Hur kan denna blogg ge upphov till tristess? Blir man deprimerad när man läser mina blogginlägg? Det är nog snarare jag som borde gå ned i en djup depression och "mourna" för att jag inte är kreativ nog för att skapa unika, händelserika och "festfyllda" blogginlägg men jag har åtminstone förbättrat kvaliteten på mina blogginlägg! Ni kan ju kolla sektionerna 2010 och 2011 här på bloggen och jämföra? Det där är tråkiga texter där jag berättade om mitt liv (jag gör det fortfarande) och hur tufft jag hade det och inga bilder hade jag heller för att lysa upp lite i bloggen. 
 
Jag försöker vara kreativ när det gäller att blogga, jag brukar instant komma på flera ämnen att diskutera det med er eftersom jag gillar att göra det, jag önskade jag hade det som en hobby till 100% där jag kunde arbeta med det också på heltid.. I för sig, det gör jag ju men det är dock inte som att jag "arbetar" med det så att säga och för att lyckas ännu mera krävs mycket tålamod, tid och framförallt fler "hits" till denna blogg för att hitta hit till min blogg är tyvärr verkligen svårt för allmänheten. Och jag förstår det egentligen inte eftersom bloggen är på offentlig plats, den är ju uppe i internetvärlden så alla har ju egentligen access till den men jag antar att det är på grund av att min blogg ger upphov till tristess, att folk inte hittar hit. 
 
Det som vore bra med bloggen, snarare mitt bloggande är att jag får konstruktiv kritik för att förbättra innehållet och analysera det så att bloggen blir väl mer läsvänlig. Jag har dock haft problem med det tidigare men jag har verkligen försökt att förbättra det; språket, illustrationer av bilder och mindre "långa texter". 
 
Jag hoppas jag svarade på din fråga angående mitt bloggande. 
Jag ska alltid göra mitt bästa! 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer
Postat av: Hunki

Sup Eddie? Läste igenom ditt inlägg. Jag vet inte om du hänger med i Internet svängarna nowadays. Blogg var typ inne 2010-2011, 2012 vare Instagram och 2013 är Vines tur. Bloggar finns fortfarande, men det är typ inte inne längre. "det är inte mode längre" om man ska uttrycka det så. Hoppas det hjälpte lite iaf :)

2013-11-04 @ 16:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0