Eddie Henríquez | Skapa en profillänk
Eddiemans Fredagspub - *** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Fredagspub

*** Eddiemans Fredagspub Varje Fredag, Annat någon Annan Dag ***

Eddiemans Think-O-Visions

Det är dags att ännu att förklara vissa ord och begrepp som Eddie använder av sig dagligen eller vid "tal". Hejsan förresten och välkomna till Eddiemans Fredagspub, Eddies personliga blogg på nätet. Och vem är Eddie egentligen? Checka denna länk så får ni nog en presentation om vem som skriver och berättar "konstiga" eller "intressanta" blogginlägg. 
När Eddie (jag) brukar vandra omrking på stadens gator brukar jag tänka alldeles för mycket vilket kan nog vara en av de största förklaringarna till att jag varken ser omgivningen och oftast aldrig hälsar på de trevliga människorna som antagligen går förbi mig eller åker i deras bilar och "tutar" trotts att jag inte hör dem.. Japp, Eddie är på "trance-mode" brukar några säga och andra tror ju man är ignorant... Jag försöker inte vara ignorant men det är svårt att bara inte "gilla musik" för att utan musik finns ju ingen Eddie. Det är nog förklaringen, jag har musik i mina öron och jag kan inte bara gå ut och inte ha musik ute. Musik är ju mitt liv.. 
Men det var inte vad ordlistan ville ha idag... Det ordlistan snackade om var begreppet Think-O-Visions.
 
 
[Think-O-Visions]
Vad är då Think-O-Visions? Det är helt enkelt tankar om livet och hur det ser ut för en dag. Tänk dig att du går ut för en promenad och du ser ett område som påminner dig om dina unga dagar eller om det plötsligt förekommer en doft och den påminner dig om din favoritmat eller liknande. Detta fenomen om minnen som av någon känd faktor (som jag typiskt inte kan komma ihåg) triggas igång är vad jag kallar för Think-O-Visions. Förr handlade dock om att fly sina problem när man hade ekonomiska bekymmer och detta kan nog vara en av orsakerna till varför jag helt enkelt tänkte för mycket just för att fly undan problemen. Att fly undan sina problem är vanligt förekommande för dem flesta men för mig var detta år 2008 och 2009 som ett vanligt förekommande försvarsmekanism vilket ledde till att man fick sina relationer med bland annat mina föräldrar att falla för varje misslyckande över att förverkliga hans dröm. Men det där är förstås ett annat inlägg (som jag måste komma ihåg) eftersom det är just nu helt förändrade förhållanden och jag tackar verkligen mitt tålamod eftersom det tar tid för att förverkliga en dröm, speciellt när man är oberoende av andra (tyvärr) och oftast är ensam. 
 
Sådär, då var "mitt" andra begrepp färdigt och kan lätt överföras till "min ordlista". Vad brukar ni tänka på när ni är på promenader? Minns ni något fantastiskt eller liknande? 
//Eddie @ Eddiemans Fredagspub 2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0